مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در کاهش مصرف برق تاثیر بالایی داشت.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علیرضا علیزاده در بازدید از خبرگزاری ایسنا، ضمن گرامی‌داشت 17 مرداد، روز خبرنگار، اظهار کرد: صنعت برق استان، جزو زیرساخت‌های مهم و اساسی و پیشرفته استان است و به لحاظ کمیتی توان بالایی دارد و جای‌جای این استان مستعد سرمایه‌گذاری است.

 

این مسئول با بیان اینکه زنجان استانی صنعتی و کشاورزی است، ادامه‌ داد: خوشبختانه تابستان امسال بخش صنایع، کشاورزی و ادارات استان همکاری خوبی با شرکت برق داشتند و استان در منطقه سبز برق قرار دارد و از میزان سهمیه تعیین ‌شده خود، عدول نکرده است.

 

وی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه، افزود: رسانه‌ها تاثیر بالایی در کاهش مصرف برق تابستان امسال داشتند و امیدواریم که این فرهنگ به صورت همیشگی در جامعه با همکاری رسانه‌ها، نهادینه شود و باید توجه داشت که نیاز به اطلاع‌رسانی و آموزش فقط برای زمان پیک بار و تابستان نیست، بلکه این مهم باید برای بازه‌های زمانی طولانی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

 

علیزاده، ایران را مهد انرژی عنوان کرد و گفت: به کشور ایران با توجه به منابع مختلف انرژی که دارد، می‌توان لقب مهد انرژی را اطلاق کرد ولی متاسفانه در ایران اتلاف و هدررفت بالای انرژی را شاهد هستیم، به همین دلیل ایران را می‌توان مهد اتلاف انرژی نیز عنوان کرد و برای بهبود شرایط آموزش از سنین پایین برای کودکان و اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها، یکی از بهترین روش‌های ممکن است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، یادآور شد: اگر از سال گذشته تاکنون فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق با همکاری رسانه‌ها اتفاق نمی‌افتاد، مشکلاتی برای تامین برق کشور به وجود می‌آمد و در اینجا است که نقش رسانه اهمیت بالایی پیدا می‌کند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.