فرماندار شهرستان طارم شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان طارم با اشاره به نامگذاری هفته ازدواج در تقویم رسمی کشور اظهار داشت: این نامگذاری با فلسفه و هدف خاصی صورت گرفت، ولی متاسفانه در حال حاضر اهداف آن به نحو مطلوبی در جامعه محقق نشده است.

ستار صفری با بیان اینکه در امر ازدواج و طلاق فقط مباحث مادی تاثیرگذار نیست، افزود: در موضوع ازدواج عوامل زیادی دخیل هستند و ضروری است اعضای ستاد ساماندهی جوانان شهرستان مسائل مربوط به جوانان در مواردی چون ازدواج، اشتغال، مسکن و همچنین آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد و طلاق را به صورت پیوسته و در کنار هم بررسی کنند و از مسایل اجتماعی که جوانان را تهدید می کند شناخت کافی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه مهارت های زندگی و ازدواج گفت: افزایش میزان طلاق در جامعه نشان دهنده نبود خروجی مطلوب و مورد انتظار از این دوره ها بوده و فقط نباید به برگزاری این دوره ها بسنده کرده بلکه خروجی و میزان تاثیرگذاری این دوره ها باید ارزیابی و نواقص آن اصلاح شود.

صفری کودک همسری را از جمله آسیب های امروز در سطح استان و شهرستان طارم برشمرد و ضمن تاکید بر آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به خانواده ها در راستای کاهش این آسیب، افزود: تاثیرگذاری مطلوب در این زمینه مستلزم این است که شیوه های انتقال پیام متناسب با جامعه روستایی صورت گیرد چرا که منع و اجبار تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت.

فرماندار طارم از برگزاری ویژه برنامه ای به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج و به منظور انتقال و اطلاع رسانی پیام ها و اهداف این روز خبر داد و افزود: باید از هر فرصتی جهت ایجاد فضای شاد و مفرح خانوادگی جهت جلوگیری از گسست خانواده ها استفاده شود.

۶۰۸۵/۹۸۸۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.