نماینده عالی دولت در استان زنجان بر برخورد جدی با متخلفان حوزه قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: اینکه کالای قاچاق کشف ‌شده افزایش یافته، جای تقدیر از عوامل مربوطه را دارد. همچنین افزایش پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون نیز جای خرسندی دارد.

 

این مسئول با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان، ادامه داد: با توجه به کشف و ضبط ۱۲۰۰ تن گندم باید کمیته‌ای در این رابطه تشکیل شود و طرحی ضربتی برای انجام اقدامات تشویقی خرید گندم در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: باید بر خرید توافقی گندم نظارت شود و این نوع خرید ادامه یابد. همچنین نباید اجازه داد که گندم از استان خارج شود.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان، تصریح کرد: باید با تلاش بیشتر مردم را تشویق کنیم که گندم را تحویل دهند. همچنین باید از کشاورزانی که با حس مسئولیت، گندم خود را به دولت تحویل داده‌اند، قدردانی کرد.

 

در ادامه این جلسه، فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه باید از کشاورزانی که گندم خود را به دولت تحویل می‌دهند حمایت کنیم، اظهار کرد: با ارائه کود و ملزومات کشاورزی به قیمت نرخ دولتی به گندم‌کاران که گندم خود را تحویل می‌دهند، می‌توان کشاورزان را تشویق کرد.

 

سردار رحیم جهانبخش ادامه داد: در برخی از موارد وقتی ماموران انتظامی با موارد دپوی گندم مواجه می‌شوند کشاورزان عنوان می‌کنند که منتظر تکمیل فرآیند برداشت گندم خود هستند، به همین دلیل باید ضرب‌الاجلی برای تحویل گندم‌ها در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۱۴۳ راس دام سبک و ۱۳۳ راس دام سنگین قاچاق در استان زنجان کشف شده است، افزود: در این رابطه آمار کشفیات امسال دو برابر آمار سال گذشته است که همه این دام‌ها تحویل کشتارگاه‌های رسمی استان زنجان شده است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برآورد تولید گندم همه ساله تا آخر آذرماه انجام می‌شود، اظهار کرد‌: این برآورد بر اساس سطح سبز بودن مزارع اتفاق می‌افتد که اگر بالای ۹۰ درصد مزارع سبز باشد، تولید گندم در سال کشاورزی ۴۰۰ هزار تن را رد می‌کند.

 

حسین جعفری با اشاره به بارندگی‌های سال گذشته، ادامه داد: با وجود بارندگی‌های خوب پراکنش آن در خردادماه خوب نبود و همین موضوع کشت دیمی استان زنجان را تحت تاثیر قرار داد. بیشتر کشت در استان زنجان به صورت دیمی است، به طوری که حدود ۲۸۰ هزار هکتار کشت دیمی در استان زنجان اتفاق می‌افتد.

 

وی با اشاره به باد گرم و نیز شرایط آب و هوایی خاص امسال، تصریح کرد: با این وجود جهادکشاورزی اقدامات زیادی را در راستای خرید گندم انجام داده و تمهیدات لازم برای خرید توسط عوامل ذی‌حساب انجام شده و محل را مشخص کرده و تسهیل فرآیند خرید نیز انجام شده است و در سال‌جاری ۴۵ اکیپ بر برداشت گندم استان زنجان نظارت دارند.

 

این مسئول یادآور شد: بخشی از دلیل افت خرید گندم، کاهش تولید است. علاوه ‌بر آن خروج گندم به سایر استان‌های مرزی موضوعی است که در این کاهش تاثیرگزار بوده و حرکت گندم‌های زنجان به سمت استان‌هایی مانند کردستان که خود تولیدکننده گندم هستند، نشان می‌دهد که هدف از خرید گندم چیزی به جز تامین نیاز استان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.