نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی با استفاده از جوانان می‌تواند بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کند.

 

فریدون احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، ضمن گرامی‌داشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: سال‌روز تاسیس جهاددانشگاهی فرصت مغتنمی برای بازشناسی اهداف، جایگاه و کارنامه یکی از نهادهای دانشگاهی برآمده از انقلاب است و می‌توان جهاددانشگاهی را تبلوری عینی از الگوسازی انقلاب برای رسیدن به پایه‌های علم و پژوهش برشمرد.

 

این مسئول ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی برخواسته از دل انقلاب نیز مانند بسیاری از نهادهای برآمده از انقلاب، بر اساس آرمان‌ها و اهداف بلندی تشکیل شده است و یکی از نهادهایی است که می‌کوشد تا فرهنگ جهادی را به عرصه علم و دانشگاه وارد کند.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: جهاددانشگاهی با اهداف والای خود و امید به آینده و تجربه‌اندوزی می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عمل به منویات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی بردارد، این نهاد با در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص جوانان و دانشجویان و ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در وهله اول ضمن تبیین این بیانیه از راه‌های مختلف جهت بازشناسی و شکل‌دهی به ذهنیت جوانان در برخی از مسائل مهم اقدامات اساسی انجام دهد.

 

احمدی با بیان اینکه نقش جوانان و ترویج امید توسط جهاددانشگاهی می‌تواند از گروه‌های نخبگان، جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان در تحقق اهداف بیانیه استفاده کند، تصریح کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگذار باشد و تاکنون این نهاد با تکیه به نیروهای جهادی و به خصوص جوان خود توانسته گام‌های موثری در پیشرفت‌های علمی و پژوهشی بردارد و امید است از این پس نیز در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی حرکت کند.

 

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری این بیانیه را به عنوان خط‌مشی راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده نگاشتند که باید مردم و مسئولان، آن را فرا گیرند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های گسترده ایران اسلامی از بعد منابع انسانی به خصوص جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و بهره‌گیری مطلوب از آن‌ها ترسیم شده، در این میان نقش جهاددانشگاهی در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.