رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ به منابع‌طبیعی اطلاع دهند.

 

ضیاءالدین حسنلو در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به آتش‌سوزی در مراتع ارتفاعات جنوبی طارم واقع در مسیر زنجان – بناب - طارم در ییلاقات چفتان، عنوان کرد: این آتش‌سوزی پس از چهار و نیم ساعت تلاش مهار شد.

 

وی با اشاره به همکاری برخی از گروه‌های منطقه در مهار این آتش‌سوزی، تصریح کرد: همکاری گروه‌های حاضر در این عملیات سبب جلوگیری از سرایت آتش به سایر نقاط شد.

 

این مسئول، خسارت وارده به واسطه حریق به مراتع این منطقه را ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و جنگل‌های این شهرستان احتمال آتش‌سوزی در این مناطق به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است.

 

حسنلو بیان کرد: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و جنگل‌های این شهرستان، احتمال آتش‌سوزی در این مناطق به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ به منابع‌طبیعی اطلاع دهند.

 

وی از مردم به عنوان حافظان اصلی منابع‌طبیعی یاد کرد و افزود: از گردشگران و کسانی که در طبیعت حضور می‌یابند درخواست می‌شود شیشه‌ها و بطری‌های خود را در طبیعت رها نکنند، زیرا این شیشه‌ها در برابر نور مانند یک ذره‌بین عمل کرده و ممکن است مراتع را دچار آتش‌سوزی کند.

 

حسنلو تاکید کرد: با توجه به وزش باد، از مردم می‌خواهیم که در طبیعت آتش روشن نکنند، زیرا با کوچک‌ترین بادی ممکن است دامنه اختیار آن از دست‌شان خارج و خسارت بزرگی به بار آورد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.