معاون  آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی اقدامات انجام گرفته در چند سال گذشته  رشد در رشته‌های دستیاری و تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی بسیار چشمگیرتر بوده است.  
دکتر مهدی قائمی افزود: با آغاز فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از سال ۶۵ در قالب یک مجتمع آموزش عالی پرستاری  فعالیت خود را آغاز کرد  که در سال ۶۶ اولین دانشکده (پزشکی) دانشگاه به همت خیر بزرگوار مرحوم حاج‌احمد مهدوی احداث، و از همان سال فعالیت‌های آکادمیک مشخص دانشگاه پیگیری شده است.
این مسئول ادامه داد: براین پایه، دانشکده‌های مختلفی و  به تدریج  طی سال‌های بعد شامل دانشکده پرستاری ابهر، بهداشت و پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پردیس بین‌الملل راه اندازی و افتتاح شده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان  دارای ۶ مرکز تحقیقات مرکز تحقیقات غدد و متابولیک، تحقیقات نانوفناوری دارویی مصوب شده است که مابقی آن نیز در دست اقدام است.
قائمی افزود: هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی زنجان  ۶۵ رشته تدریس می‌شود که از یک رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی گرفته تا  ۲ رشته فوق تخصصی غدد و فوق نوزادان را دربر می گیرد.

به گفته این مسئول،   متوسط تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه  ۳۷۰ نفر و تعداد دانشجوها چهزار هزار و ۶۶ نفر است که نسبت استاد به دانشجو حدود ۱ به ۱۱ است.

قائمی افزود: به این مهم توجه داشت  شاخص  نسبت استاد به دانشجو به حد استاندارد نزدیک بوده اما براساس نوع رشته باید تفسیر شود.

وی یادآوری کرد:   در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی زنجان ۱۱ رشته phd  (دکترا)  دارد که متناسب با نیاز استان ایجاد و راه اندازی شده اما جدب دانشجویان این مقطع نیز باید متناسب با بازار کار انجام گیرد.

معاون اموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان  ادامه داد:  رشته های  مختلف تحصیلات دانشگاههای علوم پزشکی بایدمبتنی برنیازبازار کار باشد، چرا که بی توجهی به این امر مشکلاتی را بوجود می آورد.

به گفته این مسئول، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت رشته های تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز بازار کار مورد توجه قرار داده تا بحران بیکاران فارغ التحصیل بوجود نیاید.
۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.