مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: ۱۲ هزار حلقه چاه کشاورزی در این استان با دبی حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب، حفر شده و کشاورزان در حال بهره برداری از این چاهها می باشند.

به گزارش ایلنا از زنجان  به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، «یوسف رضاپور» اظهار کرد: با توجه به بحران منابع آب زیرزمینی و ممنوعه شدن دشت ها و اجرای طرح حفاظت و تقویت منابع آب زیرزمینی و با توجه به وابستگی اقتصاد و معیشت مردم به بخش کشاورزی ،اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی از کوچ جمعیت در این مناطق جلوگیری خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان در ادامه افزود: تاپایان سال 97، حدود 3 هزار و 617 حلقه چاه غیر مجاز در استان زنجان از مدار بهره برداری خارج شده است و با مسدود کردن این چاهها حدود 202 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است،

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این سیاست یعنی انسداد چاههای غیر مجاز، باید با فرهنگ سازی و گفتمان صحیح و منطقی با مردم برخورد شود.                                                                                                     

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان همچنین به نقش کشاورزان در طراحی و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: حذف و عدم توسعه کشت های پرآب بر ، آبیاری نوین و جلوگیری از افزایش سطح زیر کشت، از راهکارهای اصلی برای احیاء منابع آب های زیرزمینی است.

این مقام مسئول افزود: اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری ، کاهش سطح زیر کشت مسدود، کردن چاه های غیر مجاز ، نصب کنتور هوشمند از موارد اساسی است که در صورت رعایت آنها از بحران به وجود آمده عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.