مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی با تکیه بر جوانان در پیشرفت‌های علمی و پژوهشی موفق بوده است.

 

سجاد صنعتی‌منفرد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با اهداف والای خود و امید به آینده و تجربه‌اندوزی می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عمل به منویات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی بردارد.

 

این مسئول ادامه داد: این نهاد با در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص جوانان و دانشجویان و ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در وهله اول ضمن تبیین این بیانیه از راه‌های مختلف جهت بازشناسی و شکل‌دهی به ذهنیت جوانان در برخی از مسائل مهم اقدامات اساسی انجام دهد.

 

وی افزود: با توجه به نقش جوانان و ترویج امید، جهاددانشگاهی می‌تواند از گروه‌های نخبگان و جوانان و دانشجویان و دانشگاهیان در تحقق اهداف بیانیه استفاده کند.

 

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگذار باشد و تاکنون این نهاد با تکیه به نیروهای جهادی و به خصوص جوان خود توانسته گام‌های موثری در پیشرفت‌های علمی و پژوهشی بردارد و امید است از این پس نیز در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی حرکت کند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، یادآور شد: مقام معظم رهبری این بیانیه را به عنوان خط مشی راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده نگاشتند که باید مردم و مسئولان، آن را فرا گیرند و با توجه به اینکه ظرفیت‌های گسترده ایران اسلامی از بعد منابع انسانی به خصوص جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و بهره‌گیری مطلوب از آن‌ها ترسیم شده، در این میان نقش جهاد‌دانشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی نشان داده‌‌ است که در زمینه حل مشکلات کشور پتانسیل و ظرفیت‌های امیدبخشی دارد و می‌تواند راه‌حل و راه نجاتی برای مشکلات کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی و اجتماعی داشته باشد؛ چراکه این نهاد با دارا بودن ظرفیت بالای علمی و اجرایی، با نوآوری‌ها، ابتکارات و تربیت نیروی انسانی کارآمد و ... توانسته توفیقات خوبی به دست آورد.

 

این مسئول با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در کشور و ظرفیت بالای علمی و اجرایی این نهاد برآمده از انقلاب، استفاده از توان این مجموعه در راستای تدوین برنامه ششم توسعه کشور را مهم دانست و گفت: جهاددانشگاهی امروز به نهادی کارآمد در عرصه‌های مختلف بدل شده و عملکردی موفق را در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان زنجان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، به طوری که این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت‌های ملی جهاددانشگاهی، مسیر رسیدن به رونق تولید را هموار و اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.