علی خلیلی شامگاه سه‌شنبه در جلسه هماهنگی دومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با حضور رؤسا، دبیران و نواب رئیس هیات‌های ورزشی استان زنجان افزود: این استان برای برگزاری هفت رشته از مسابقات استعدادهای برتر ورزشی کشور آماده است.

وی با اشاره به مقررات مربوط به حضور و شرایط سنی ورزشکاران در رقابت‌های استعدادهای برتر ورزش کشور گفت: این اداره کل آمادگی خود برای میزبانی المپیاد ورزشی را از ابتدا اعلام کرد و امسال میزبانی ۷ رشته ورزشی را عهده دار شد

خلیلی خاطرنشان کرد: این اداره کل از ابتدای سال هزینه های مربوط به این میزبانی و اعزام ها را در نظر گرفته است و تلاش می شود مسابقات استعدادهای برتر ورزشی کشور در زنجان به لحاظ کیفی در سطح خوب و مناسبی برگزار شود.

وی به مساعد بودن شرایط جغرافیایی و آب و هوایی استان زنجان برای میزبانی رقابت های استعدادهای برتر ورزش کشور اشاره کرد و افزود: این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی در موقعیتی قرار دارد و همجواری آن با قریب ۱۰ استان کشور، حضور تیم ها در زنجان را تسهیل می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: سال گذشته به دلیل اینکه این رقابت ها از نیمه دوم سال و در فصل امتحانات آغاز شد نتیجه ای که از استان زنجان انتظار می رفت به دست نیامد اما امسال با توجه به اینکه هیات های ورزشی زمان بیشتری برای آماده سازی و پرداختن به موضوع استعدادهای برتر ورزشی در اختیار داشته اند و اعتبار و حمایت بیشتری نیز دریافت کرده اند بنابرین انتظار بیشتری از عملکرد هیات‌های ورزشی می رود.

خلیلی به اهمیت موضوع استعدایابی تاکید کرد و اظهار داشت: این امر به نوعی معیار سنجش استان ها در نظر گرفته شده است به گونه ای که استانداران و مسئولان استانی به صورت مستقیم به این حیطه تاکید و نظارت دارند و این مهم اهمیت ویژه ای برای وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی دارد.

وی افزود: این اداره کل از ورزشکاران مدال آور، مربیان و هیات های فعال تجلیل به عمل خواهد آورد و در جهت حمایت از هیات ها و تخصیص اعتبار به آنها رفتار عادلانه ای خواهد داشت.

خلیلی بر ظرفیت خوب ورزشی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت دختران در ورزش استفاده کرد چرا که این خود نقش بسیاری در مدال آوری و موفقیت استان زنجان خواهد داشت بنابراین ما انتظار داریم امسال دختران ورزشکار زنجانی حضور فعال تر و اثرگذارتری داشته باشند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: این استان میزبانی ۶ رشته از رقابت‌های استعدادهای برتر ورزشی کشور را عهده دار شده و در حال حاضر نیز برای برگزاری این رقابت ها از آمادگی لازم برخوردار است.

محمدعلی حمزه پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رشته ها شامل سنگنوردی دختران و پسران، ووشو پسران، ژیمناستیک پسران، بدمینتون پسران، واترپلو پسران و کاراته دختران، است.

وی اظهار داشت: قریب ۲ هزار و ۸۰۰ ورزشکار به همراه مربی و سرپرست در این ۶ رشته ورزشی که از ۳۰ مرداد تا ۱۵ شهریور ماه سالجاری در سالن های مختلف ورزشی زنجان برگزار خواهد شد حضور خواهند داشت.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.