فرماندار سلطانیه شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به  وضعیت توپوگرافی اراضی این شهرستان  گفت: سلطانیه دارای زمین های مسطح و وسیعی بوده که برای تحقق اهداف مختلفی نظیر صنایع و مجموعه های خدماتی – تفریحی – گردشگری بسیار مناسب قلمداد  می شود.
حسین رحمانی هزار رود  افزود: موقعیت ترانزیتی و جغرافیایی شهرستان سلطانیه به گونه ای است که با مرکز استان و شهرستانهای زنجان، خدابنده، ابهر، و طارم هم مرز بوده و علاوه بر نزدیکی به جاده ترانزیت، اتوبان زنجان – قزوین و ریل راه آهن زنجان – تهران و مهم تر از همه قرابت به مرکز استان، شاخصه ای مثال زدنی برای این مرز و بوم رقم زده و می تواند در تعیین معیارهای سرمایه گذاری، بسیار مفید فایده واقع شود.
 این مسئول، یکی دیگر از مهمترین ظرفیتهای شهرستان سلطانیه را شهرک صنعتی ۱۰۴ هکتاری واقع در اراضی این خطه تاریخی  عنوان کرد و و گفت که  همجواری این شهرک با جاده ترانزیت و نیز نزدیکی به مرکز استان و استانهای صنعتی و مهم چون قزوین و تهران نیز مزیتی اساسی برای امر توسعه صنایع شهرستان ببشمار می رود.
رحمانی، همچنین به قرارگیری سلطانیه در مسییر توسعه گردشگری زنجان – سلطانیه – خدابنده – همدان اشاره  کرد و افزود: این شهرستان با دارا بودن به آثار تاریخی شاخص جهانی اعم از بزرگترین گنبد آجری جهان، تنها معبد بودائی ایران به نام داش کسن  عنوان قطب گردشگری استان و منطقه بوده و بنابراین برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری می تواند قابل ملاحظه باشد و با بهره گیری از ظرفیت های این منطقه، موجبات توسعه هرچه سریعتر مسیر گردشگری را فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه  فرمانداری به عنوان مقر عالی دولت در شهرستان آمادگی کامل خود را در زمینه حمایت از سرمایه گذاران اعلام کرده و درب این ارگان حاکمیتی نیز به روی تمامی سرمایه گذاران باز است.

این مسئول ادامه داد:مدیران و مسئولان اداری و اجرایی شهرستان نیز  با بهره گیری از تمامی ظرفیت های ممکن و با اعطای تسهیلات و تخفیفات قانونی، سرمایه گذاران را برای جذب بیشتر به سلطانیه  بیش از گذشته تشویق کنند.
وی با  اشار به  به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی اقتصاد و افزایش میزان بهره وری از توان بخش خصوصی در راستای پویاسازی اقتصاد کشور اشاره و یادآور شد: برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها در شهرستان باید  مبتنی بر جذب بیشتر ظرفیت بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری و در راستای تحقق مضاعف اهداف دولت باشد.

شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.