فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان اظهار داشت: عزاداری مردم زنجان در ایام محرم می‌تواند به عنوان نمونه و الگو برای تمام کشور باشد.

وی افزود: متوسط پرداختی کمیته امداد به مددجویان استان زنجان بیش از سه برابر متوسط کشوری است که از آثار تدین، خیرخواهی و شور و شعور مردم این استان است.

حقیقی با اشاره به هشتم مرداد، روز بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی و روز ملی زنجان، گفت: مانند بسیاری از ظرفیت‌های دیگر استان، کمتر به این مهم پرداخته شده است در صورتی که شیخ اشراق، شخصیت بسیار ممتاز و ارزنده‌ای بوده و سایر بزرگان و علمای موثر در گذشته و اکنون در استان وجود دارند که نباید بزرگداشت آن‌ها به برگزاری چند جلسه و همایش اکتفا شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: باید دبیرخانه‌ای برای بزرگداشت این مفاخر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و مراسم باشکوهی برای نکوداشت این بزرگان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات لازم برای برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان نیز با مسئولیت سپاه استان در حال فراهم شدن است.

حقیقی اظهار داشت: استان زنجان در کشور، دارای رتبه اول از نظر کارگر ماهر، رتبه دوم از نظر تعهد به انجام کار و همچنین رتبه دوم در گرایش نداشتن به استفاده از کالاهای خارجی را دارد که این آمار نشان می‌دهد مردم مومن و انقلابی زنجان به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کار و تلاش و تولید ملی، عمل می‌کنند که می‌توان از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کرد.

کارهای زیادی بر زمین مانده بود

مقام عالی دولت در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از کارها از جمله پسماند سرب و روی، طرح سبزه‌میدان، بازگشایی معبر داخل پادگان ارتش، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و توسعه بیمارستان ولی عصر(عج) سال‌ها متوقف شده و بر زمین مانده بود، گفت: این طرح‌ها با پیگیری و تلاش‌های صورت‌گرفته و همت و مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان عملیاتی شده و در حال اجرا هستند.

وی اظهار داشت: پسماند دپو شده سرب و روی استان، مزاحمت و آلودگی زیست‌محیطی و سلامتی ایجاد کرده بود که این ظرفیت را به سود مردم و برای توسعه استان تعیین تکلیف می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه ادامه طرح سبزه‌میدان به مصلحت مردم زنجان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در طرح اولیه مقرر بود هشت هزار مترمربع از این فضا برای ساخت مغازه استفاده شود اما در این صورت، رونق بازار زنجان از بین می‌رفت.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ایجاد مغازه در این قسمت، درآمد بسیار بالایی برای شهرداری داشت اما شهرداری برای حفظ بافت تاریخی شهر، ایجاد مرکز فرهنگی و اجتماعی و همچنین رونق بازار تاریخی زنجان از حق خود گذشت.

حقیقی ادامه داد: ضمن واگذاری منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ به شهرداری زنجان، ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از وزارت ورزش و جوانان جذب شده و در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا محوطه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری را تکمیل کند و این پروژه نیز بعد از مدت‌ها به بهره‌برداری برسد.

زیرساخت لازم در حوزه گردشگری تامین نشده است

استاندار زنجان با بیان اینکه از هر هفت شغل موثر در دنیا یک شغل متعلق به گردشگری است، گفت: ایران، رتبه ۱۵ دنیا در گردشگری را دارد اما به این اندازه سهم در ایجاد اشتغال ندارد.

وی افزود: زنجان نیز جایگاه مناسبی در گردشگری کشور دارد اما ایجاد اشتغال و زیرساخت لازم در این زمینه تامین نشده که نیازمند طرح و برنامه عملیاتی است.

حقیقی خاطرنشان کرد: در صورتی که ماندگاری گردشگر در استان، کمتر از ۴۸ ساعت باشد نه تنها به سود استان نبوده بلکه هزینه و ضرر است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در استان، گفت: حجم سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به ترتیب یک هزار میلیارد، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد وجود دارد که تا پایان سال افتتاح و موجب اشتغال متقاضیان بومی می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی برای استان زنجان تخصیص یافته است، اظهار داشت: این تسهیلات به صورت ضامن زنجیره‌ای پرداخت می‌شود که فرمانداران و مدیران باید تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان در سال ۹۸ به ریاست فرماندار و با حضور استاندار زنجان تشکیل شد.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.