نخستین مرکز تخصصی مشاوره و خدمات کارآفرینی در ابهر افتتاح شد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا یوسفی در مراسم افتتاح مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی پیام‌آوران کارآفرین ابهر با بیان این‌که کارآفرینی و توجه به آن یک راهکار بسیار مؤثر برای برون‌رفت از معضل بیکاری در جامعه است، اظهار کرد: سوق دادن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار به سمت کارآفرینی از اهم وظایف مدیران مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان است.

 

وی عنوان کرد: تاکنون 15 مجوز رسمی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از طریق کمیته هیئت فنی صدور مجوز و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان صادر شده است.

 

این مسئول تاکید کرد: مدیران این مراکز، بیشتر از اساتید، متخصصان و کارشناسان خبره حوزه کارآفرینی استان تشکیل شده است.

 

یوسفی با تاکید بر افزایش آموزش مهارت‌های کارآفرینی و ترویج فرهنگ کارآفرینی، خواستار حمایت از جوانان کارآفرین شد.

 

در ادامه این مراسم، مدیر مرکز مشاوره کارآفرینی و آموزش‌های کسب و کار نیز عنوان کرد: رشد، پیشرفت همه‌جانبه و پایدار اقتصادی و اشتغال یک کشور مقوله‌ای است که به طور قطع با فراگیری آموزش کارآفرینی و کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای امکان و دست‌یابی به آن وجود دارد.

 

محمدرضا یارقلی اظهار کرد: واحدهای تولیدی و خدماتی علاقه‌مند به استفاده و بهره‌گیری از نیروهایی هستند که خلاقیت کاری و روحیه کارآفرینی دارند.

 

وی با اشاره به آثار و نتایج خوب کارآفرینی و کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز گفت: این مهم موجب اشتغال پایدار می‌شود و افراد با توجه به جایگاه خود، به‌راحتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

یارقلی اظهار کرد: کارآفرینی عامل اصلی ایجاد خلاقیت و نوآوری است و زمانی که در ارتباط با این دو مقوله صحبت می‌شود و در صورت ارتباط منطقی بین منابع کمیاب، قابلیت‌های مدیریتی و منابع انسانی موجب رشد و موفقیت جامعه می‌شود، لذا کارآفرینی و مهارت‌های کارآفرینی، زمینه ارتباط یک چنین شرایطی را ایجاد می‌کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.