مجید قزوینیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: انبارداری گندم یک کار تخصصی و نیاز به سیلوی استاندارد دارد اما متاسفانه برخی از گندمکاران اقدام به انبار کردن غیر اصولی گندم در منازل خود کرده‌اند که این کار موجب افت کیفیت محصول و همچنین افزایش مخاطراتی مانند آتش سوزی می‌شود.
وی تصریح کرد: از مهمترین دلایل انبار کردن غیر اصولی گندم انتظار برای فروش به مبلغی بالاتر از قیمت تضمینی یکهزار و ۷۰۰ تومانی است.
قزوینیان تاکید کرد: دولت مقدار گندم مورد نیاز مردم را باید تامین کند و در صورت تامین نشدن از منابع داخلی مجبور به واردات می شود و این امر موجب کاهش قیمت گندم می‌شود.
وی اظهار داشت: دلالان در بسیاری از مواقع با ایجاد شایعه موجب تشنج در بازار می‌شوند و در زمینه گندم نیز ممکن است با ایجاد جو روانی، قیمت گندم را پس از مدتی کاهش دهند و این بار کشاورزانی که اقدام به انبار کردن گندم کرده‌اند هم کیفیت و هم قیمت مناسب را از دست می‌دهند.
قزوینیان تأکید کرد: سیاست‌های تشویقی دولت فقط قیمت تضمینی نیست بلکه با توزیع کود و سموم یارانه‌ای سعی در کاهش بهای تمام شده تولید گندم را دارد.
رئیس جهاد کشاورزی ابهر عنوان کرد: گندمکارانی که گندم خود را به دولت می‌فروشند در سامانه ثبت خواهند شد و در سال‌های آینده می‌توانند از یارانه‌های تولید محصول کشاورزی به ویژه گندم برخوردار شوند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم گندمکاران شهرستان با بصیرت و درک شرایط فعلی و جنگ اقتصادی همکاری لازم را داشته و با فروش گندم خود به قیمت تضمینی کمک بسزایی در قطع وابستگی گندم کنند.
قزوینیان یادآور شد: کشاورزانی که گندم خود را به دلالان سودجو واگذار می‌کنند به نوعی به همه مردم جامعه آسیب می‌رساند چراکه ننگی بالاتر از وابستگی نان به خارج نیست.
۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.