ایرج احمدی روز دوشنبه در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی افزود: با توجه به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی، مجوز هزینه‌کرد در شهرک‌های واگذار شده را ندارد باید وصول مطالبات برای اداره این شهرک‌ها مورد توجه جدی باشد.

وی با اشاره به به الزام قانون برای واگذاری اداره امور شهرک‌های صنعتی به واحدهای صنعتی مستقر در آن شهرک، اظهار داشت: در راستای عمل به سیاست‌های اصل ۴۴ در نواحی و شهرک‌هایی که بیش از ۷۵ درصد زمین‌ها در فاز عملیاتی واگذار شده و حداقل ۵۰ درصد واحدهای مستقر به بهره‌برداری رسیده باشند، اداره امور شهرک یا ناحیه صنعتی به شرکت خدماتی متشکل از واحدهای صنعتی مستقر در آن شهرک یا ناحیه واگذار می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: این قانون، فرصت مناسبی را برای حضور و مشارکت واحدهای صنعتی در اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین مدیران واحدهای صنعتی نیز باید حضور پررنگی در انتخابات و مجامع این شرکت‌ها داشته و در اتخاذ تصمیم‌ها و تدوین برنامه‌های مناسب برای اداره امور مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تاکید بر برگزاری به‌موقع مجامع شرکت‌های خدماتی، گفت: مصوبات این مجامع باید به صورت کامل عملیاتی و نتایج آن برای واحدهای صنعتی به عنوان سهامدار این شرکت‌ها محسوس باشد.

وی اظهار داشت: شناسایی زمین‌های بلااقدام، یکی از اساسی‌ترین وظایف مدیران شرکت‌های خدماتی بوده و سیاست مسئولان استان و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز تعیین تکلیف قراردادهای راکد است.

احمدی افزود: مدیران شرکت‌های خدماتی به عنوان بازوان اجرایی شرکت شهرک‌های صنعتی باید نسبت به شناسایی زمین‌های راکد و گزارش آن به این شرکت، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان خاطرنشان کرد: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مهم بوده و انتظار می‌رود مدیران شرکت‌های خدماتی نسبت به امکان‌سنجی توسعه شهرک و قابلیت ایجاد سایت‌های ویژه کارگاهی و خدماتی در شهرک‌های تحت مدیریت خود اقدام و پیشنهادهایشان را جهت بررسی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران جدید برای استقرار در شهرک‌های صنعتی از اولویت‌ها است، گفت: تعامل مدیران شرکت‌های خدماتی با نهادها و دستگاه‌های دولتی شهرستان‌ها زمینه مطلوبی جهت شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران فراهم آورده که باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود.

به گزارش ایرنا، ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی با مجموع سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین و یک هزار و ۷۰۰ طرف قرارداد در استان زنجان فعال است.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.