سرپرست نمایشگاه بین‌المللی کاسپین استان زنجان شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: : در نمایشگاه  گل و گیاه و تجهیزات گلخانه ای  ۶۵ غرفه و در نمایشگاه اقوام و فرهنگ ایرانی نیز ۱۶۰ غرفه  برپا شده است.

جمال بابایی افزود: در این نمایشگاه استانهای مختلف ایران از جمله گیلان، مازندران، زنجان، البرز، گلستان، خراسان، تهران، مرکزی، همدان، خوزستان آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، شیراز، بوشهر شرکت کرده اند.

این مسئول، هدف از برگزاری این ۲ نمایشگاه را  ایجاد شور و نشاط اجتماعی، فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست در بین مردم ، شناسایی و تولید گونه های نادر گیاهان، ایجاد رغبت در بازدیدکنندگان برای نگهداری انواع گیاهان زینتی، معرفی گونه های گیاهی بومی ایرانی و همچنین آشنایی هر چه بیشتر مردم با سوغات و هدایای استان های دیگر  اعلام کرد.

به گفته بابایی آشنایی با سبک و نحوه زندگی اقوام مختلف ایران از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه و جشنواره بوده، زیرا  برگزاری اینگونه نمایشگاه ها می تواند نقش بسزایی در رابطه با تبادل فرهنگ بین استان ها ایفا کند.

وی اضافه کرد: جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، سوغات و هدایا و صنایع دستی ایران همزمان با نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی ، از تاریخ ۶ تا ۱۱ مرداد ماه به مدت ۶ روز در محل نمایشگاههای بین المللی کاسپین زنجان دایر است.  

سرپرست نمایشگاه بین‌المللی کاسپین استان زنجان ادامه داد: از برنامه های جنبی این نمایشگاه برپایی جنگ شادی و اجرای موسیقی محلی اقوام مختلف ایرانی است که شهروندان زنجانی می توانند طی مدت یاد شده از آن بازدید کنند.

وی یادآوری کرد: علاقمندان می توانند طی روزهای برگزاری این مایشگاهها از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۳ شب از بخش های مختلف آنها بازدید کنند.                                                                                    

۹۶۴۶/ ۳۰۸۸                                                                                                                                                                                              

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.