مدیر سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان گفت: جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، سوغات، هدایا و صنایع‌دستی ایران همزمان با نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی در زنجان برگزار می‌شود.

 

جمال بابایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، سوغات و هدایا و صنایع‌دستی ایران در زنجان برگزار می‌شود. البته این جشنواره همزمان با نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی از 6 تا 11 مرداد‌ماه به مدت شش روز برگزار می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، سوغات و هدایا و صنایع‌دستی ایران همزمان با نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی در فضای عمومی 9000 مترمربع برپا می‌شود، ادامه داد: 3500 مترمربع فضای غرفه‌سازی شده برای این نمایشگاه است.

 

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه استان‌های مختلف ایران حضور دارند، افزود: استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، البرز، گلستان، خراسان، تهران، مرکزی، همدان، خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، شیراز، بوشهر و ... در این نمایشگاه مشارکت دارند.

 

بابایی تصریح کرد: در مجموع 65 غرفه در نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات گلخانه‌ای و 160 غرفه در نمایشگاه اقوام و فرهنگ ایرانی حضور خواهند داشت. همچنین از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه برپایی جنگ شادی و اجرای موسیقی محلی اقوام مختلف ایرانی خواهد بود.

 

مدیر سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان، یادآور شد: هدف از برگزاری نمایشگاه را ایجاد شور و نشاط اجتماعی، فرهنگ‌سازی محیط زیست در بین مردم، شناسایی و تولید گونه‌های نادر گیاهان، ایجاد رغبت در بازدیدکنندگان برای نگه‌داری انواع گیاهان زینتی، معرفی گونه‌های بومی ایران است و آشنایی هر چه بیشتر مردم با سوغات و هدایای استان‌های دیگر و آشنایی با سبک و نحوه زندگی اقوام  مختلف ایران و برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش به‌سزایی در رابطه با تبادل فرهنگ بین استان‌ها ایفا کند.

 

به گزارش ایسنا، ساعات بازدید برای عموم علاقمندان از ساعت 17 تا 23 خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.