رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه علمی و کاربردی تکنسین و نیروی متخصص  آچار به دست تربیت می کند و در واقع خود باوری این دانشگاه به این معنی نیز نیست که این  مهم  وجود ندارد،  بلکه خود باوری به مراتب قابل گسترش بوده و در واقع حرکتی است که باید در مجموعه علمی و کاربردی  شکل بگیرد.

دکتر حسن طغرانگار  افزود: طبق برنامه ریزی ها، دانشگاه علمی و کاربردی تلاش دارد،  تعاملات خود را در جامعه  افزایش دهد تا بیش از گذشته ظرفیت ها  و امکانات موجود معرفی  و امکان استفاده از آنها نیز مهیا شود.

وی اضافه کرد: برخی  مراکز و حتی بخش صنعت از ظرفیت های این واحد دانشگاهی اطلاعی نداشته  و سراغی از این دانشگاه نمی گیرند   که در برخی اوقات نیز کژ تابی وجود دارد، به عنوان مثال یکی از کارخانه های فولاد  در سطح استان زنجان  در اگهی استخدامی خود  اعلام کرده بود که برای تامین نیروی کار خود از دانشجویان فرغ التحصیل علمی و کاربردی استفاده نمی کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این موضوع جای تاسف دارد،  و چرا باید در بکارگیری نیروها تبعض انجام بگیرد و این در حالی  است فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی مدرک خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می کنند و در برخی موارد مسائلی  از این دست بر آیند  وجود موج های منفی  در جامعه است.

وی اظهار داشت: این واحد دانشگاهی برای رفع این موضوع با همراهی تعدادی از مدیران،  با هیات مدیره  این کارخانه بصورت حضوری ملاقات و ظرفیت های علمی و کار بردی  به آنان  معرفی شد  که همین رخداد به این مهم منتهی شد که اولویت استخدام دانشجویان این دانشگاه را  مبنا قرار دادند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان  ادامه داد:  همین تعاملات بین بخشی به آشنایی بیش از بیش آنان  با ظرفیت های دانشگاه جامع علمی وکاربردی منتهی شد و  در واقع این کار نمونه ای از جریان سازی و خود باوری و شکل گیری فضاهای تعاملی است که دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیش از گذشته آن  را مورد توجه قرار داده است.

طغرانگار افزود: معتقدم بخش دوم کار نیز این است که  جامعه، صنعت و بخش های مختلف برای بهره وری لازم  نیز به سمت دانشگاه علمی و کاربردی گرایش پیدا کنند و با ظرفیت های ایجاد شده  در ابعاد مختلف  آشنا شوند.

وی اظهار داشت: این واحد دانشگاهی فارغ التحصیلانی دارد که ممکن است به عنوان نیروی بالقوه  مورد توجه صنعت  وبطور ویژه کسب  و کار  باشد و علمی و کاربردی با توجه به ظرفیت های خود  رشته های کارشناسی و بلند مدت  ندارد و دانشجویان را درمقطع کاردانی و کارشناسی نا پیوسته و در کنار  آن دوره های چند ماهه پودمانی را برگزار می کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این واحددانشگاهی شورای برنامه ریزی استانی را تشکیل داده  که با این هدف که یک کارخانه برای افزایش بهره وری خودبخواهد  که برای طیفی از کارکنان و یا همه دوره های تخصصی را برگزاز کند که با تعاملات سازنده می توان  دورره های  مد نظر را  بر اساس نیازهای صنعت تدوین کرد.

وی اضافه کرد: محتوای درسی دوره تک پودمانی بصورت مشارکتی  تعریف، تبیین، طراحی  و اجرا و  حتی بازخودرهای آن نیز مورد توجه قرار می گیرد و این کار مهم بزرگترین ظرفیتی  است که دانشگاه جامع علمی  کاربردی دارد و معتقدم حوزه کسب و کار می تواند استفاده  مطلوبی را داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: این واحد دانشگاهی تلاش دارد با ایجاد،  ارتباطات گسترده و  معرفی ظرفیت ها به بخش صنعت پیشگام باشد اما در جامعه  نیز هم این مهم باید رخ دهد.

وی یادآوری کرد: این واحد دانشگاهی با ایجاد بستر سازی  های  لازم در صدد بحث های تعاملی در شورای برنامه ریزی دانشگاهی است که در این راستا از اصحاب صنعت دعوت شده  است که از ظرفیت ها انی دانشگاه  بهره برداری لازم را داشته باشند.

این استان دانشگاه  ادامه داد: این در حالی است  با این زمینه های تعاملی ایجاد شده در مرکز ابهر دوره گزارش نویسی برای برای ضبط و ثبت رخدادها ی بخش صنعت  انجام  گرفته  این مهم در کشورهای توسعه یافته آموزش داده می شودو به نوبه خود استقبال گروه هدف را نیز به دنبال داشته است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.