جراح و متخصص بیماری‌های چشم گفت: سرخچه از علل اصلی ایجاد ابتلا به آب‌مروارید مادرزادی است.

 

آرمان فکری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، در رابطه با آب‌مروارید مادرزادی، اظهار کرد: بیماری آب‌مروارید در جامعه دیده می‌شود که این بیماری انواع مختلفی دارد که 80 درصد از انواع آب‌مروارید‌ها مهم نیستند و نیاز به عمل ندارند ولی بعضی از آن‌ها باعث تاری دید و نقص رشد از لحاظ رشد روحی و عاطفی در بیمار می‌شود.

 

وی در رابطه با تشخیص آب‌مروارید مادرزادی، افزود: بیماری آب‌مروارید جزو بیماری‌های پیچیده است که در بدو تولد با معاینه چشم نوزاد قابل شناسایی است ولی در بعضی موارد بعد از یک سال دچار تاری دید و کدری چشم در عدسی می‌شود. درصورت شدید بودن بیماری، در مواردی نیز با اختلالات چشم همراه است.

 

جراح و متخصص بیماری‌های چشم در رابطه با علل مبتلا به آب‌مروارید مادرزادی، تصریح کرد: از جمله عوامل مبتلا به آب‌مروارید، ارثی بودن آن است که در مواردی ناشی از عفونت‌های دوره بارداری است. شش ماهگی تا یک سالگی بهترین زمان برای پیشگیری از این بیماری است. بیماری سرخچه و بعضی از داروها و سموم اختلال رشد در جنین ایجاد می‌کنند و بیماری‌های ویروسی و سندروم‌های خاص باعث ایجاد آب‌مروارید مادرزادی می‌شود.

 

فکری در رابطه با عمل جراحی آب‌مروارید مادرزادی، خاطرنشان کرد: تشخیص عمل جراحی بستگی به افت دید و شدت بیماری دارد. اگر آب‌مروارید مادرزادی شدید باشد باعث تبلی چشم می‌شود. عمل جراحی چشم با مراجعه و تشخیص پزشک در مواردی که بیماری شدت داشته باشد، در کودکی انجام می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.