معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: چهارمین مدرسه تابستانی ریاضی دانش‌آموزی تشکیل شد.

 

داوود بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، برای چهارمین سال متوالی مدرسه تابستانی ریاضی دانش‌آموزی تشکیل شد.

 

این مسئول ادامه داد: هدف از این مدرسه، آشنایی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه (پایه هشتم) با علم ریاضی، کاربردها و استفاده‌های آن در زندگی روزمره، نرم‌افزارهای ریاضی، کاربرد آن در سایر علوم و نحوه مطالعه ریاضی است.

 

وی افزود: در این مدرسه علاوه بر آشنایی دانش‌آموزان با ابعاد مختلف علم ریاضی، توانمندی‌ها و استعدادهای خود را در این حوزه محک می‌زنند تا در بحث هدایت تحصیلی و انتخاب رشته خود با آگاهی و شناخت بیشتری اقدام کنند.

 

بهرامی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف آموزش ریاضی مبتنی بر اسناد بالادستی آموزش و پرورش تربیت نسلی خلاق و پرسش‌گر است، تصریح کرد: دانش‌آموزان علاوه ‌بر داشتن خلاقیت و ابتکار باید درک درستی از اوضاع جامعه داشته و بتوانند اطلاعات منتشر شده در سطح کشور و جهان را تحلیل و ارزیابی کنند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ماهیت درس ریاضی، خاطرنشان کرد: استدلال‌هایی که در درس ریاضی می‌آموزیم، روش‌های مختلف حل مسئله، الگوها و الگوریتم‌های کاربردی بستر مناسب‌تری برای آموزش تفکر است که موجب شده درس ریاضی همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.