مدیرکل مدیریت بحران استان  زنجان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  بارندگی های اواخر زمستان سال گذشته و تداوم بارش های الهی در ماه های ابتدای بهار امسال نسبت به سال های گذشته نمود بیشتری یافت و با توجه به اعلام هواشناسی  استان نیز میانگین بارش ها  نسبت به مدت مشابه افزایش ۲۰ درصدی دارد.

توحید سلیمی افزود: بر این مبنا با توجه به این موضوع، از طرفی  استقرار هوای گرم وشرایط جوی پایدار احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط های طبیعی استان بیش از گذشته افزایش یافته و این مهم به تمامی فرمانداری ها اعلام شده است.

وی اظهار داشت: مدیریت بحران استان تمهیدات  لازم را  برای پیشگیری و وقوع احتمالی آتش سوزی را  اندیشیده و  آمارها نیز بیانگر افزایش این مهم  از ابتدای امسال  تا کنون در مراتع و منابع طبیعی استان  حکایت دارد.

این مسئول ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد  اغلب آتش سوزی ها به وقوع پیوسته در مناطق مختلف استان عامل انسانی دخالت داشته  و به دلیل بی توجهی حتی به گسترش حادثه  نیز منتهی شده است.

وی یادآور شد: برخی موارد نیز این کار بصورت عمدی از سوی شهروندان و مسافران گذری انجام گرفته  که با مشاهده مقداری علوفه خشک  نسبت به آتش زدن ان اقدام می کند، غافل از انکه  همین حادثه به ظاهر کوچک به بخش های دیگر سرایت کرده و حریق  بیشتری را بوجود آورده است.

سلیمی افزود: برخی موارد نیز  دور ریزی زباله های پلاستیکی  وتجزیه با نور شدید آفتاب  ازعلل ایجاد آتش سوزی درمراتع است که شهروندان ومسافران باید این نکات را مورد توجه قراردهند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.