معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیشترین ذخیره مواد معدنی در استان زنجان آلونیت است.

 

رباب داداشی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: ۳۸۸ فقره معدن در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۳۳۳ فقره معدن پروانه بهره‌برداری دارد و در حال حاضر ۱۳۵ معدن در حال برداشت ماده معدنی هستند و ۱۸۸ معدن با وجود داشتن پروانه بهره‌برداری، استخراج مواد معدنی ندارد.

 

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر تعداد معادن سلب صلاحیت شده و بدون پروانه بهره‌برداری حدود ۶۵ فقره است. همچنین  ۸۷ فقره محدوده معدنی معتبر در استان زنجان شناسایی شده است.

 

وی از وجود ۳۳ ماده معدنی در استان زنجان خبر داد و افزود: بیشترین ذخیره مواد معدنی در استان زنجان آلونیت است و در حال حاضر ۸۰ میلیون تن ذخیره آلونیت در استان زنجان وجود دارد همچنین سنگ‌آهن و معادن طلا از مهم‌ترین ذخایر معدنی در استان زنجان است و سایر مواد معدنی گرانیت، تراورتن، شن و ماسه هم به‌اندازه کافی در استان زنجان وجود دارد.

 

داداشی میزان ذخایر شناسایی شده انواع مواد معدنی را ۶۱۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: میزان استخراج اسمی مندرج در پروانه بهره‌برداری سالیانه ۱۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تن است و مساحت کل محدوده‌های معادن استان ۲ هزار و ۶۰ کیلومترمربع معادل ۹.۴ درصد مساحت کل استان است و مساحت عرصه‌های عملیاتی معادن که دارای مجوز هستند ۱۲ کیلومتر مربع معادل ۵ صدم درصد مساحت کل استان را تشکیل می‌دهد.

 

وی حجم سرمایه‌گذاری ثابت را ۲۰۱ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم را 2700 نفر دانست و خاطرنشان کرد: میزان برداشت مواد معدنی در سال گذشته ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده و ۱۰ معدن استان زنجان در زمین‌های وقفی قرار دارد که از ۱۳۵ معدن فعال استان زنجان حدود ۶۸ فقره از معادن دارای جاده اختصاصی هستند و از جاده‌های روستایی استفاده نمی‌کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.