معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نقش‌آفرینی نمازجمعه در بستر مردمی اقزایش یابد .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام علی نوری پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه روسای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان زنجان، اظهار کرد: انقلاب زمانی به وقوع پیوست که در ظلمت تاریخ قرار گرفته بودیم اما به برکت انقلاب در نور و ذیل ولایت الهی قرار گرفتیم .


وی با بیان اینکه برپایی نمازجمعه فلسفه‌ای فراتر از صرفا اقامه نماز دارد، عنوان کرد: جنس انقلاب اسلامی، خروش و قیام است و مومن در جامعه دینی باید قلبش برای نماز جمعه بتپد و تلاش خود را در اقامه نماز مصروف دارد .


این مسئول با بیان اینکه نمازجمعه برخواسته از متون دینی و اصول انقلابی است، تصریح کرد: در واقع نماز جمعه یک قیام، انقلاب و منشا آن نور و معنویت است .


معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبیری، نمازجمعه قرارگاه اخلاق، معنویت، تقوا و بصیرت‌افزایی است، ابراز کرد: این شورا در چهل  سالگی انقلاب همگام با گام دوم انقلاب برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند .


وی با تأکید بر اینکه موضوع ستادهای نمازجمعه در گام دوم دوباره باید تبیین شود، تصریح کرد: ستادهای نمازهای جمعه نقش‌آفرینی خود را نشان دهند و این ستادها باید مردمی‌تر و با برنامه پیش روند تا به اهداف دست یابیم .


نوری ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که نظام‌نامه ستادهای نمازجمعه را در سال‌جاری  تدوین و در آن ساختار ستادها را دوباره بازبینی کنیم تا نقش بانوان و جوانان جدی‌تر دیده شود. همچنین نقش اصناف و ارتباط آن‌ها با دستگاه‌ها در نظر گرفته و در محور هویت‌بخشی کارهایی انجام می‌شود .


وی بیان کرد: چهل  سالگی برپایی نمازجمعه بهانه‌ای است که تعریف دوباره، حضور پرشور و نگاه زیبایی از نمازجمعه ارائه دهیم. ۹۰۰ پایگاه نماز در روز جمعه ۴ مردادماه، شعار چهلمین سال برپایی نمازجمعه را ارائه می‌کنند .


در ادامه این مراسم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: دشمن از تربیون نمازجمعه احساس خطر می‌کند و در تلاش است که جایگاه آن را تخریب کند اما امروز صدای نمازهای جمعه از 900 نقطه شنیده می‌شود .



آیت‌الله علی خاتمی، ستون خیمه قرارگاه نمازجمعه قرارگاه را امام جمعه دانست و گفت: کسانی که به مسجد می‌آیند مهمان خدا هستند و شما از مهمانان خدا پذیرایی می‌کنید .


وی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: هر هفته انقلاب در نمازجمعه به نمایش گذاشته می‌شود و باید تربیت نیروی انقلابی و ولایی در آن مدنظر قرار گیرد .


به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی تقدیر و حجت‌الاسلام علی قره‌داغی به سمت رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان زنجان منصوب شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.