معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: ساماندهی فضای خبری استان با نظر فعالان حوزه رسانه سیاست‌گذاری می‌شود .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی در سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، با اشاره به محوریت ساز و کار جدید شورای اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری رسانه‌ها بتوانیم فضای آرامی را در جامعه داشته باشیم .


این مسئول با اشاره به پیش‌ رو بودن روز خبرنگار، ادامه داد: 17  مرداد روز خبرنگار است و تدابیر لازم در راستای تجلیل از خدمات خبرنگاران و فعالان رسانه‌ از جانب دستگاه‌های ذی‌ربط و حاکمیتی به عمل خواهد آمد و برگزاری شورای اطلاع‌رسانی پیش از هفته خبرنگار می‌تواند مامنی برای نظرات مسئولان رسانه باشد تا بخشی از مسائل که ملی است به دستگاه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی و برای مسائل استانی، راهکاری ارائه شود .


وی با اشاره به رصد فضای رسانه‌ای استان، افزود: هر روز کل اخبار منتشر شده در استان توسط این حوزه رصد و جمع‌بندی می‌شود. فضای رسانه، خبر و خبررسانی کاری سخت، ظریف و دقیقی است و کسی که در این حوزه کار می‌کند باید مورد توجه قرار گیرد .


مرادی‌نافچی با تاکید بر توزیع متوازن رپرتاژ آگهی بین همه رسانه‌های استان، تصریح کرد: باید در راستای حمایت از مطبوعات، توازن و تعادل در توزیع متناسب رپرتاژ و آگهی‌های خبری به وجود بیاید و انتظار می‌رود اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این مهم رصد و نظارت داشته باشد .


معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، رسانه را چهارمین رکن دموکراسی دانست و یادآور شد: مغفول ماندن این بخش سبب می‌شود که افرادی که در فکر مطالعه و دنبال کردن اخبار روز هستند، واکنش منفی نشان دهند و برخی مسائل خبرنگاران نیز در روز خبرنگار با حضور مدیران استانی، بیان و بررسی خواهد شد ولی انتظار می‌رود مدل‌های توجه و ساماندهی فضای خبر در استان، اعلام شود تا سیاست‌گذاری‌ها در این رابطه به درستی و بر اساس پیشنهاد صاحب‌نظران تنظیم شود .


این مسئول عنوان کرد: اخبار رسانه‌ها باید در راستای سیاست‌های نظام و منافع ملی بوده و مدیریت افکار عمومی با اطلاع‌رسانی مسائل مختلف به صورت دقیق، به‌موقع و شفاف به مردم محقق می‌شود و باید توجه داشت که شرایط امروز کشور به‌گونه‌ای است که استکبار جهانی با همه بضاعت و توان خود، نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده و روز به‌ روز به تحریم‌ها افزوده می‌شود .


وی با بیان اینکه دشمن دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: هدف اول، تضعیف باورهای مردم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و هدف بعدی، ضربه زدن به ساختار نظام جمهوری اسلامی است .


مرادی‌نافچی در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، اظهار کرد: برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم، خوشحالی دوستان و نگرانی بدخواهان نظام را در پی خواهد داشت و باید توجه داشت که مقاومت، سیاست و راهبرد نظام در برابر استکبار است و مدلی که نظام جمهوری اسلامی در پیش‌ گرفته، دور زدن تحریم‌ها است و در این شرایط با وجود مشکلات اقتصادی باید اقدامات صورت‌ گرفته توسط نظام برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها نیز توسط رسانه‌ها بیان شود .


وی تصریح کرد: امروز رسانه می‌تواند اعتماد به نفس را در اقشار مختلف جامعه، ایجاد کند و بر این اساس، وظیفه همه مدیران و رسانه‌ها حرکت عالمانه، مدبرانه، میدانی و جهادی و پاسخ‌گویی به مردم برای تبیین خدمات و ایجاد فضای نشاط‌آفرین و امیدآفرین است .


معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به تغییر دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان از روابط‌عمومی استانداری به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: مزیت این تغییر این است که مسائل و دغدغه‌های مربوط به اصحاب رسانه در دستگاه اجرایی متولی این امر پاسخ داده می‌شود و هدف اصلی شورا، ساماندهی گردش اطلاعات در جامعه است، زیرا عدم اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح، سریع، عالمانه و مدبرانه به عدم آگاهی و ایجاد دغدغه در جامعه کمک می‌کند .


وی افزود: باید توجه داشت که دادن اطلاعات غیردقیق موجب تشکیک در فضای روانی جامعه می‌شود. همچنین هدف بعدی شورای اطلاع‌رسانی استان، سیاست‌گذاری در تبیین خط مشی و در واقع چگونگی اطلاع‌رسانی است و هماهنگی در امر اطلاع‌رسانی هدف دیگری برای شورا است و وقتی واقعه‌ای در استان اتفاق می‌افتد خبرهای متناقضی منتشر می‌شود، لذا باید مرجعی باشد تا خبرنگاران، خبر واقعی را از آن دریافت کنند .


وی خاطرنشان کرد: شورا برای ساماندهی ساز و کار خود و تبیین خط مشی اطلاع‌رسانی، دارای چهار کمیته تحت عنوان‌های سیاسی، اجتماعی، زیربنایی و اقتصادی است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.