مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: امکانی فراهم شده است تا بازنشستگان از طریق تلفن همراه، فیش حقوقی خود را دریافت کنند.


مسعود علیاری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: همه بازنشستگان می‌توانند با وارد کردن کد دستوری #9*142* ، همچنین وارد کردن شماره ملی و شماره مستمری، فیش حقوقی خود را دریافت کنند.


این مسئول ادامه داد: تلاش شده است که ارائه خدمات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در نهایت سهولت باشد و این قشر به فراخور نیاز خود، به راحتی بتوانند از این خدمات استفاده کنند؛ در واقع استفاده از کد دستوری یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای استفاده از سرویس‌های استعلامی تامین‌اجتماعی است؛ چراکه حتی از طریق تلفن‌های همراه غیرهوشمند نیز قابل بهره‌برداری است.


این مسئول با تاکید بر این‌که خدمات غیر حضوری سازمان تامین‌اجتماعی با استفاده از روش‌های نوین، درحال توسعه است، ادامه داد: شهروندان می‌توانند همه خدمات مورد‌ نیاز خود را با مراجعه به سایت https://eservices.tamin.ir دریافت  کنند و مقرر شده است همه 65 خدمتی که در شعبات ارائه داده می‌شود، تحت پوشش این سامانه قرار گیرد. در همین راستا، شهروندان تا‌ کنون 16 هزار و 919 خدمت را از طریق سامانه دریافت کرده‌اند و 95 دفترچه درمانی به صورت غیر‌حضوری صادر شده است.


وی افزود: این خدمات غیرحضوری همه موارد از جمله دریافت دفترچه در محل انتخابی، دریافت سوابق و مدت زمانی که تا بازنشستگی باقی مانده است، دریافت کمک هزینه ازدواج، درخواست برای بازرسی از کارگاه، اعتراض به بازرسی از جانب کارفرما و ثبت‌نام اولیه را شامل می‌شود. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن 1420، شماره‌گیری ستاره 142 مربع و پیامک به 10001420 با کارشناسان تامین اجتماعی در ارتباط باشند.


علیاری با اشاره به این‌که زنجان، به عنوان استان پایلوت در ارائه خدمات غیر‌حضوری انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان و مراجعان سازمان تامین‌اجتماعی و لزوم جایگزینی روش‌های بهینه، این سازمان با راه‌اندازی روش‌های نوین و غیرحضوری مانند ارسال لیست‌های بیمه به صورت الکترونیک، دسترسی آحاد بیمه‌شدگان به سایت‌های الکترونیکی و ارائه خدماتی که قبلا به صورت حضوری انجام می‌شد، تا حد چشم‌گیری تسریع در روند امور بیمه‌شدگان را سبب شده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.