استاندار زنجان با بیان اینکه جشنواره عشایر و اقوام در سراسر کشور دو هفته دیگر به مدت یک ماه در زنجان برگزار خواهد شد، گفت: در این جشنواره هر روز یک استان خودش را در زنجان معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا فتح‌الله حقیقی، در حاشیه دومین اجلاس شوراهای اسلامی استان در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع گردشگری موضوع مهمی است که ما در تلاش هستیم یک کار ویژه در این حوزه انجام دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در راستای همین موضوع ما به افرادی که کار بوم‌گردی انجام می‌دهند، امکانات می‌دهیم، تصریح کرد: تمام اماکنی که زیرساخت گردشگری دارند امکانات در اختیار خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تهیه زیرساخت‌ها ما باید جاذبه‌های گردشگری را نیز به همگان معرفی کنیم، گفت: در همین راستا جشنواره غذای اکو با گستردگی بالا برگزار شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک نیز جشنواره عشایر و اقوام در سراسر کشور دو هفته دیگر به مدت یک ماه در زنجان برگزار خواهد شد، گفت: در این جشنواره هر روز یک استان خودش را در زنجان معرفی خواهد کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در راستای اقدامات صورت گرفته، مدت اقامت مسافران از 25 ساعت به 40 ساعت رسیده است، افزود: برای مثال در ایام عید نوروز  مسافران را به محل‌های اقامتی هدایت کردیم و به آنها رایگان اسکان دادیم.

وی از تهیه اپلیکشین گردشگری نیز خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی ما گردشگری است که برنامه‌هایی در این حوزه آغاز شده، ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است که در این صورت شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری خواهیم بود.

حقیقی همچنین درباره حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی برای جذب گردشگر نیز گفت: در این راستا ما به دنبال ایجاد سرمایه پایدار از طریق حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم که در این رابطه جلسات رفع موانع تولید حتی یک مورد هم در استانداری برگزار نشده است و به صورت حضوری در کارخانجات برگزار می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیاردی در استان طی سال قبل گفت: امسال هم 21 جلسه رفع موانع تولید برای حمایت از بخش خصوصی داشتیم که نتایج آن هم مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: در واقع ما از همه توان استانی استفاده کردیم تا بخش خصوصی به آرامش باید و شاید برسد.

حقیقی همچنین در ارتباط با بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران نیز گفت: در این راستا موانع پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته شده و بسترهای لازم برای فعالیت آنها فراهم شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه گلخانه قبلا حدود 10 استعلام وجود داشت، اما الان به یک مورد رسیده است، تصریح کرد: با توجه به تسهیل امور صورت گرفته در این زمینه شاهد افزایش سرمایه‌گذاری هستیم.

وی گفت: همچنین در راستای کشت گیاهان دارویی و فعالیت واحدهای تولیدی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.