معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: با مسائل اجتماعی باید مسئولانه و عملیاتی برخورد کنیم.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار کرد: هفته ازدواج فرصتی است که بتوانیم به این مهم اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم و در مسیر تبیین عالمانه و ترویج عمل‌گرایانه این حوزه قرار بگیریم. امروز آمار نشان می‌دهد که باید مطالعه کاربردی و راهبردگرایانه در این حوزه انجام شود تا الگویی برای دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر باشد.

 

این مسئول ادامه داد: دستگاه‌ها و متولیان امر باید الگوهای اجرایی و عملیاتی را در دستور کار قرار دهند و آن‌ها را در حوزه مخاطب‌شناسی اجرا کنند. موضوع ازدواج مختص یک هفته نیست و باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد. از همین رو، انتظار داریم که دبیرخانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی، سند و برنامه عملیاتی ترویج ازدواج را تبیین کرده و برنامه‌های مربوط به دستگاه‌ها را در آن بگنجاند.

 

وی با تاکید بر اینکه این برنامه‌ها باید بازخورد داشته باشد، افزود: ضرورت دارد که فرمانداران برای ترویج ازدواج، هر سه ماه یک بار جلسه تشکیل داده و از دستگاه‌ها بخواهند که اقدامات عملیاتی خود را گزارش دهند؛ در واقع پیشبرد برنامه‌های ترویج ازدواج علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، به حضور علما، مروجان دین و ائمه‌جمعه نیاز مبرم دارد.

 

مرادی‌نافچی با بیان اینکه استان زنجان بهشت خیران است، به لزوم فعال کردن موسسات خیریه در امر ازدواج تاکید و تصریح کرد: طی سه ماه نخست امسال و بنا به آمار شورای بانک‌ها، 3481 نفر تسهیلات ازدواج دریافت کرده‌اند. ضروری است که مدت انتظار کاهش یابد تا تعداد افراد بیشتری بتوانند تسهیلات دریافت کنند. دفتر امور بانوان استانداری نیز باید در راستای تسهیل‌گری ازدواج، ساز و کار داشته باشد و رسانه‌ها باید زمان بیشتری برای ترویج این موضوع بگذارند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه ماموریت ما، تسهیل‌گری در ترویج معروفاتی است که به قوام جامعه کمک می‌کند، یادآور شد: در جلسات تقسیم‌بندی بودجه همه برای صحبت کردن آماده‌اند اما در جلسات مربوط به ازدواج و طلاق که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تجمیع می‌شوند، هیچ‌کس هیچ برنامه‌ای ارائه نمی‌کند. متاسفانه همه ما فقط بلدیم تبیین مشکل کنیم اما رافع مشکل نیستیم. در حالی که هر کدام از ما باید بدانیم که ماموریت‌مان چیست.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال اولویت استان زنجان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تدوین سند طلاق و اعتیاد است. از همین رو باید کمی مثبت‌اندیشی کنیم. وقتی مقرر باشد که با بهره گیری از رخداد مقدس ازدواج دو الگوی مقدس، فرهنگ مقدسی را در جامعه‌ اشاعه دهیم، باید بدانیم که وظایف و ماموریت هر کدام از دستگاه‌ها کدام است. باید اقدام عملیاتی انجام دهیم و با مسائل اجتماعی، مسئولانه و عملیاتی برخورد کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.