مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اقدامات پیشگیرانه اولویت بهزیستی است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد محمدی‌قیداری در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: 20 هزار و 476 پرونده معلولیت در اداره‌کل ثبت شده است و 57 مرکز غیر‌دولتی روزانه، شبانه، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و کلینیک در حوزه توانبخشی فعال است که در مجموع، 7.2 درصد از جمعیت معلول تحت پوشش، از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند .


این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان 307 نفر معلول ضایعه نخاعی دارد که خدماتی از جمله حق پرستاری دریافت می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر، 7686 پرونده مددکاری در معاونت اجتماعی وجود دارد که از این تعداد، 5390 پرونده مربوط به زنان و خانواده است و 3911 خانوار نیز مستمری‌بگیر هستند .


وی با بیان اینکه در مجموع 1598 دانش‌آموز و 181 دانشجو تحت حمایت معاونت اجتماعی هستند، افزود: مرکز اورژانس اجتماعی نیز در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می‌کند و طی امسال، 14 هزار و 102 نفر را پذیرش کرده است .


محمدی همچنین با تاکید بر اینکه معاونت امور پیشگیری بر‌اساس رسالت و حیطه فعالیت خود، زمینه را برای اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی‌های علمی آحاد جامعه در‌خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها و مشاوره روانشناختی فراهم می‌کند، تصریح کرد: سال گذشته، 19 هزار و 855 نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیر‌دولتی بهره‌مند شده و 8844 نفر در 25 مرکز ترک اعتیاد، از خدمات درمانی بهره‌مند شدند .


مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه هفته تامین‌اجتماعی فرصتی برای ارائه خدمات به جامعه هدف این سازمان است، اظهار کرد: نزدیک به ۷۸ سال است که تامین اجتماعی در کشور فعالیت دارد و محل درآمد آن نیز حق بیمه‌هایی است که اعضای آن پرداخت می‌کنند .


مسعود علیاری با اشاره به اینکه ۵۳۶ هزار نفر در استان زنجان زیر پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر ۹ کارگزاری در استان زنجان فعال است و تعداد بیمه‌شدگان استان در طی ۴۰ سال ۱۹ برابر افزایش یافته است و در حال حاضر ۵۱ درصد از جمعیت استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی است .


وی افزود: تعداد بیمه‌شدگان در استان ۱۱۱ هزار و ۵۸۶ نفر هستند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۲۶ نفر بیمه شده خاص هستند. همچنین ۲۳ هزار و ۳۴۳ بازنشسته و 2744 از کار افتاده و ۱۹ هزار و ۱۶۰ بازمانده نیز زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند.


علیاری با بیان اینکه یکی از شاخص‌های خوب در تامین اجتماعی زیرپوشش قرار دادن زنان خانه‌دار بوده است، گفت: در سطح استان 5158 نفر زیرپوشش این بیمه هستند و ماهیانه ۵۰۰ نفر به افرادی که خود را بیمه زنان خانه‌دار کرده‌اند اضافه می‌شود .


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌های پاسخ‌گویی پیک بار در استان زنجان برنامه‌ریزی برای ذخیره عملیاتی برق در استان است و این برنامه‌ریزی برای کاهش یا قطع برق با برنامه‌ریزی صنایع بود که این اقدام در بخش کشاورزی نیز برنامه‌ریزی شده است .


علیرضا علیزاده ادامه داد: کاهش بار برنامه‌ریزی ‌شده برای مشترکان دیماندی اداری و سایر مصارف شده و باید توجه داشت که برنامه‌ریزی برای استفاده از مولدهای ضروری نیز اضطراری است. همچنین برنامه‌ریزی قطع بار برنامه‌ریزی شده ایستگاه‌های سوخت گاز طبیعی نیز در دستور کار قرار دارد .


وی افزود: طبق برنامه‌ریزی سهمیه مدیریت برق توسط ادارات ۴.۵ مگاوات بوده و مدیریت مصرف برق در ادارات با رویکرد کاهش حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته در حال انجام است و این در حالی است که ‌الزام به مدار آوردن مولدهای ضروری در ساعات اوج نیز در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.