رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: در حوزه تیم‌داری هیچ برنامه‌ای نداریم .


به گزاش ایسنا، منطقه زنجان، مریم شعبانی شب گذشته در نشست خبری اظهار کرد: توجه به ورزش همگانی و حمایت از هیئت‌های مختلف جزو برنامه‌های شهرداری به‌شمار می‌آید ولی به این نکته باید توجه داشت که این نهاد به‌ دنبال تیم‌داری نبوده و وارد این حوزه نیز نمی‌شود. البته احداث سالن ورزشی و حمایت از توسعه دوچرخه‌سواری در شهر جزو برنامه‌ها بوده و کارهای مطالعاتی نیز برای ایجاد مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در حال انجام است.


وی با اشاره به اینکه شهرداری متولی فرهنگ و ورزش در شهر نیست، افزود: با این حال بنا به وظیفه ذاتی خود در قبال شهروندان تلاش می‌کنیم در این حوزه‌ها به کمک‌ ارگان‌های مسئول رفته و در اجرای برنامه‌ها به آن‌ها یاری برسانیم و در سال گذشته مشاهده می‌شود که نام شهرداری در کنار بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در شهر عنوان شده است.


این مسئول با بیان اینکه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به‌ دنبال ایجاد زیرساخت بوده و در این رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، تصریح‌ کرد: در گام نخست تلاش شده است اماکن قدیمی در شهر جهت تملک یا اجاره بلندمدت شناسایی شود تا بتوانیم از این فضاها به‌عنوان فرهنگ‌سرای محله استفاده کنیم که در همین رابطه حدود 10 بنا شناسایی و برای عقد قرارداد مذاکره شده است.


وی ادامه داد: اعتقاد داریم برنامه‌ها باید در دل محلات اجرا شود و وجود این فرهنگ‌سراها می‌تواند گام بزرگی در این راستا باشد.   همچنین احداث تالار فرهنگ   نیز جزو برنامه‌های کاری به‌شمار می‌آید و در این خصوص چهار منطقه شناسایی شده و تلاش داریم تالار شهر را در یکی از این مناطق احداث کنیم که در صورت ایجاد بستر انتظار داریم فاز نخست کار در مدت زمان یک ساله به بهره‌برداری برسد.


شعبانی به برنامه‌های شهرداری در حوزه مذهبی نیز اشاره کرد و افزود: نام شهر زنجان با شور و شعور حسینی گره خورده و باید برنامه‌ها درخور این نام اجرا شود و به همین منظور همکاری خوبی با هیئت‌های مذهبی داریم و خوشبختانه در مراسم مختلف از جمله عید نیمه‌شعبان شاهد برگزاری جشن بزرگی در سبزه‌میدان با همراهی هیئت‌های مذهبی بودیم که استقبال خوبی نیز از این برنامه‌ها شده است و این روند قطعا ادامه خواهد داشت.


وی به فعالیت‌های انجام شده در پارک بانوان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی برای بانوان در این مکان در نظر گرفته شده است و یکی از برنامه‌های پیش‌رو احداث زمین والیبال ساحلی است. در حال حاضر بانوان می‌توانند از حضور مربیان رشته‌های مختلف ورزشی که رایگان آموزش می‌دهند، بهره ببرند. برای بانوان ساکن در غرب زنجان نیز پارک جدیدی در دست احداث است که امیدواریم تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.


این مسئول همچنین راه‌اندازی رادیو شهر را جزو اولویت‌های شهرداری برای آشنایی بیشتر شهروندان با حقوق شهروندی برشمرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.