مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: خوشبختانه در برهه کنونی، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی از رویکردها و اولویت‌های اصلی استان به‌شمار می‌رود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی خلیلی ظهر امروز در نشست تخصصی روسا و نواب‌رئیس هیئت‌های ورزشی استان زنجان که در تالار پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نماینده عالی دولت در استان زنجان از لحظه ورود به استان، دغدغه جوانان را مطرح کرد، افزود: خوشبختانه امروز شاهد این موضوع هستیم که استفاده از ظرفیت جوانان از رویکردهای اصلی استان به‌شمار می‌رود.

 

وی با تاکید بر اینکه با نهادینه شدن ورزش همگانی در جامعه، خانواده‌ها بیشتر به این سمت سوق پیدا می‌کنند، ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که قرار است با دستور استاندار زنجان عملیاتی شود، بحث یک درصد سهم ورزش از ارگان‌ها است که با پیگیری‌های صورت گرفته، امسال قرار است این موضوع به صورت صد درصدی عملیاتی شده و تخصیص یابد.

 

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این نشست با اشاره به عملکرد حوزه ورزش زنجان در سال گذشته، از فعال بودن 50 هیئت ورزشی در استان خبر داد و گفت: آمار بیمه‌شدگان ورزشی استان تا به امروز 53 هزار و 162 نفر بوده که از این تعداد 32 هزار و 293 نفر در بخش آقایان و 20 هزار و 868 نفر در بخش بانوان در این عرصه فعالیت می‌کنند.

 

محمد حمزه‌پور با اشاره به اینکه در سال گذشته 170 ورزشکار در بخش آقایان و 90 ورزشکار نیز در بخش بانوان به اردوهای تیم‌ملی دعوت شدند که در نهایت 80 ورزشکار آقا و 60 ورزشکار خانم از این استان برای حضور در رقابت‌های برون مرزی برگزیده شدند، افزود: سال گذشته میزبانی‌های زیادی به استان زنجان واگذار شد که در مجموعه 40 مورد میزبانی در بخش آقایان و 25 مورد میزبانی در بخش بانوان داشتیم.

 

وی با بیان اینکه امسال و تا به امروز 45 مدال در بخش آقایان و 13 مدال نیز در بخش بانوان به دست آمده است، ادامه داد: میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کیک‌بوکسینگ و رقابت‌های بین‌المللی بسکتبال، از جمله میزبانی‌هایی است که امسال در عرصه بین‌المللی متقبل شده‌ایم و این خود حاکی از وجود زیرساخت‌های ارزشمند در حوزه ورزش است.

 

این مسئول همچنین از فعالیت 328 باشگاه و 483 مورد نظارت بر نحوه فعالیت این باشگاه‌ها در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای بیشترین میزبانی در رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر کشور است که امسال نیز میزبانی رشته‌های سنگنوردی، ووشو، ژیمناستیک، بدمینتون، واترپلو و کاراته به زنجان واگذار شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.