امام‌ جمعه خرم‌دره گفت: سختگیری و دخالت‌های بی‌جا و بیش از حد برخی از خانواده‌ها برای ازدواج جوانان و زندگی زوجین سبب مشکلاتی در زندگی شده است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان توسط موسسه خیریه آبشار عاطفه‌های خرم‌دره با بیان اینکه مسئله  ازدواج جوانان یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که آینده جامعه را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد، عنوان کرد: از مهم‌ترین کسانی‌ که در این حوزه می‌توانند نقش‌آفرین باشند، می‌توان به والدین اشاره کرد.


وی با اشاره به این‌که ازدواج آسان از تاکیدات دین مبین اسلام است، عنوان کرد: خانواده‌ها باید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند‌.


حسینی با تاکید بر این‌که خانواده‌ها باید از تجمل‌گرایی و سخت‌گیری در امر ازدواج دوری کنند، افزود: تسهیل در امر ازدواج جوانان موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.


وی یادآور شد: سخت‌گیری والدین در ازدواج جوانان یک زنگ هشدار است، زیرا می‌تواند منجر به دامن زدن به افزایش سن ازدواج در جامعه می‌شود.


امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه کمک به نیازمندان در اولویت کارهای نیک و خداپسندانه قرار دارد، افزود: اگر فردی دست نیازمندی را بگیرد خداوند به همان میزان به خود فرد کمک خواهد کرد.


حسینی تاکید کرد: نکته مهمی که در کمک به نیازمندان وجود دارد این است که در کمک‌های خیرخواهانه باید کرامت و عزت خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد تا شان و منزلت آنان در جامعه حفظ شود.


این مسئول با تاکید بر اینکه کمک‌ها زمانی با‌ارزش است که به صورت پنهانی و بی‌منت انجام شود، افزود: انسان‌ها باید تلاش کنند از ریاکاری در اعمال خود پرهیز کرده و کارهایشان را برای رضای خدا انجام دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.