کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: زوج‌هایی که از زندگی مشترک‌شان یک تا 15 سال گذشته باشد، می‌توانند طرح آموزش زندگی خانواده را بگذرانند .


سکینه بیگلری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: خانواده، مناسب‌ترین فضا برای سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی کودکان و افراد بالغ است و آموختن مهارت‌های زندگی در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی اعضای خانواده و کاهش مشکلات اجتماعی ضروری است. در همین راستا، آماده‌سازی زوجین در راستای افزایش آگاهی و مهارت‌هایی صورت می‌گیرد که از طریق آن‌ها، زوجین نحوه تعاملات بین فردی صمیمانه را می‌آموزند و به کار می‌گیرند .


وی با اشاره به این‌که آموزش زندگی خانواده برای زوج‌هایی اجرا می‌شود که از زندگی مشترک‌شان یک تا 15 سال گذشته باشد، ادامه داد: پارسال 4480 در راستای افزایش سطح سلامت خانواده، افزایش مهارت ارتباطی، افزایش مهارت فرزندپروری، کاهش نرخ طلاق و کاهش خشونت در خانواده تحت آموزش‌های بهزیستی قرار گرفته‌اند و این آموزش‌ها، امسال نیز با همکاری مراکز مشاوره، پایگاه‌های سلامت اجتماعی و موسسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تحت نظارت بهزیستی ارائه می‌شود .


بیگلری تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مراکز، آموزش‌هایی از جمله مهارت گفت‌وگو، مهارت حل تعارض، نقش‌های جنسیتی، فرزندپروری و رضایت زناشویی را دریافت کنند. این در حالی است که آموزشگران در حوزه علوم رفتاری و اجتماعی، واجد صلاحیت کار با خانواده هستند و از سابقه‌ کار آموزشی در حوزه استانی و کشوری برخوردارند .


کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز، عمده مردم هنگام مواجهه با مشکلات اجتماعی به کمک نیاز دارند و افرادی هم که تحت آموزش‌های خانوادگی قرار گرفته‌اند، معتقدند که چنین مهارت‌هایی در پیشگیری از بروز مشکلات حاد خانوادگی  نقش به‌سزایی داشته است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.