امام جمعه ابهر گفت: دولت باید تلاش کند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به عفاف و حجاب را عملیاتی و اجرایی کند .


حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به هفته حجاب و عفاف افزود: کشف حجاب یک ابزار استعماری و در جهت تسلط فرهنگی و به تبع آن تسلط سیاسی جوامع غربی بر دیگر جوامع بوده است .


وی با بیان اینکه در ایران معاصر اولین گام‌ها در جهت مبارزه سازمان یافته با حجاب و تلاش برای استفاده از ابزار زنان در جهت مقاصد شوم و پلید فرهنگی به اواخر دوره قاجار بازمی‌گردد، ادامه داد: اولین گروهی که از این اندیشه استفاده کردند، گروه منحرف و دست‌ساز بهائیت بودند تا اینکه در دوره رضاخان قلدر نیز رسما اعلان کشف حجاب شد .


این مسئول با اشاره به این‌که اسلام و قرآن در آیات و روایات فراوان به مسئله حجاب و عفاف تاکید داشته است، ادامه داد:  حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک کرده و رابطه خانوادگی را تحکیم و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می‌کند .


امام‌ جمعه ابهر با تاکید بر این‌که حجاب حریم اجتماع را از بی‌عفتی و آلودگی‌های جنسی نگه می‌دارد، گفت: حجاب شخصیت و کرامت زن را تامین کرده و او را از یک شخصیت ابزاری به شخصیت مستقل تبدیل می‌کند .


وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر متاسفانه بسیاری از ارزش‌های دینی و انسانی از طرف مستکبران جهان‌خوار با گسترش سلطه شبکه سازمان‌های بین‌المللی بر سراسر عالم مورد هجوم و تخریب قرار گرفته است، افزود: اشاعه ابتذال و فساد، نام ترویج فرهنگ و خدمت به جامعه بشری به خود می‌گیرد و دفاع از هویت ملی و ارزش‌های والای انسانی و فرهنگی واپس‌گرایی، سکون و عقب‌ماندگی تلقی می‌شود.


امام‌ جمعه ابهر ادامه داد: باندهای آشکار و نهان مافیایی و مخوف از هر وسیله‌ای برای استحاله فرهنگی و مسخ ارزش‌های معنوی خصوصا تهاجم و شبیخون فرهنگی، علیه دژ مستحکم عفاف و پوشش اسلامی بهره می‌جویند .


وی با تاکید بر این‌که امروز انقلاب اسلامی ایران در نوک زهرآگین این حملات ناجوانمردانه واقع شده است، تصریح‌ کرد: دشمن کمر همت خود را به تمام معنا بسته و دین و دنیای ما را هدف قرار داده و با انواع شبهات به وسیله ماهواره‌ها و فضای مجازی و توسط افراد مزدور و خائن مطرح به دنبال کم اهمیت جلوه دادن حجاب است که متاسفانه عده‌ای نیز قبول می‌کنند .


امام‌ جمعه ابهر با تاکید بر این‌که ما وظیفه داریم در مقابل این تهاجمات محکم ایستادگی و این‌ها را تبدیل به فرصت کرده و از حالت تدافعی به حالت تهاجمی حرکت کنیم، بیان کرد: برای تحقق این امر، دولت باید تلاش کند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به عفاف و حجاب را عملیاتی و اجرایی کند .


رحیمی با بیان این‌که در ادارات دولتی نباید اجازه دهند هر کسی هر طور که دلش خواست حاضر شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نیز باید مسائل مربوط به این حوزه را جدی بگیرند و نیروی انتظامی و دادگستری نیز به جد وارد میدان شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.