معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار زنجان گفت: اطلاع‌رسانی‌های دقیق مقوم نشاط است و به افزایش تاب‌آوری منتج می‌شود.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی صبح امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، اظهار کرد: باورمان این است که آگاهی‌بخشی صحیح، دقیق و عالمانه، مقوم نشاط، امیدآفرینی و افزایش تاب‌آوری در فضای جامعه امروز است. امروز در شرایطی هستیم که استکبار جهانی دو موضوع را هدف گرفته است؛ اولین موضوع، باورها در حوزه‌های مختلف و دومین مورد نیز ساختار جمهوری اسلامی است. البته خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری، خدمتگزاران نظام و رفتار عالمانه مردم تا امروز توفیق حاصل نکرده و این در حالی است که یکی از رویکردهای حوزه آگاهی‌بخشی در جمهوری اسلامی، رویکرد صبر و مقاونت است.


وی با تاکید بر اینکه امروز شاخصه ما در حوزه آگاهی‌بخشی، پختگی در حوزه اطلاع‌رسانی است، افزود: برخورد سطحی و غیر‌کارشناسی در حوزه اطلاع‌رسانی نه تنها مقوم پایه‌های جامعه نیست، بلکه می‌تواند اساس جامعه و افکار مردم را دچار تشدد کند؛ در واقع خبرنگاران، تلاش‌گران و اندیشمندان حوزه پویایی و آگاهی‌بخشی هستند و فراهم کردن زمینه برای پاسخ‌گو کردن مدیران، همچنین اطلاع‌رسانی توسط مدیران و آگاهی‌بخشی، از اهداف شورای اطلاع‌رسانی است.


مرادی‌نافچی تصریح کرد: اگر مردم از اقدامات و چگونگی حل مشکلات مطلع نشوند، حق دارند معترص باشند. در همین راستا، ضروری است که هر 15 روز یک‌بار، جلسات شورای اطلاع‌رسانی با مدیران دستگاه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیربنایی تشکیل و سیاست‌ها جمع‌بندی و تبیین شود. همچنین باید کمیته فنی و علمی با صاحبان اندیشه در حوزه رسانه تشکیل شود.


معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه فضای آگاهی‌بخشانه و نشاط به منزله این نیست که فضای نقد منصفانه را در جامعه ساری و جاری نکنیم، افزود: در واژگان خود، منت روی سر مردم نگذاریم. ما مسئولان، خدمت‌گذار مردم هستیم و باید حوزه خدمت‌گذاری را خوب تبیین کنیم. همچنین سواد‌ رسانه‌ای در دستور کار باشد و مکانیزمی برای جلسه آموزش مدیران روابط‌عمومی طراحی شود.


وی با اشاره به اینکه بالا بودن میزان اقبال به فضای مجازی به خاطر کوتاه، نو و مصور بودن متون و قابلیت دسترسی آنلاین آحاد جامعه است، یادآور شد: باید مدلی ارائه دهیم که روزنامه‌خوانی و توجه به روزنامه بیشتر شود. همچنین آموزش سواد‌ رسانه‌ای باید کپسولی شود و آموزش خبرنگاران در حوزه‌های کوتاه‌نویسی و فضای مجازی‌نویسی مد‌نظر قرار گیرد.


معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: باید مدل جدیدی به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارائه دهیم که آینده‌نگری داشته باشد، اطلاع‌رسانی کند، انتقاد‌پذیر باشد و منت در آن نباشد؛ در واقع باید مدلی ارائه دهیم که اگر جامعه دچار مشکلاتی است و یا احساس مشکل می‌کند، بتوانیم بر اساس آن مدل، طرحی نو دراندازیم.


وی با بیان اینکه به دنبال ایده‌هایی هستیم که حس تعامل و امیدواری را به مردم انتقال دهد، خاطرنشان کرد: ماموریت ما در حوزه سرزمین استان زنجان است و تجربه نشان می‌دهد که مردم، دانشگاهیان و صاحبان رسانه استان زنجان از اندیشه‌ورزی برخوردار هستند. باید یاس را از فضای خود بیرون کنیم؛ چرا که گاهی ایده‌های استان زنجان در سطح ملی به عنوان راهبرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا انتخابات مجمع جوانان به عنوان مدل به همه استان‌ها ابلاغ شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.