مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر بر ضرورت توجه جدی به استعداد و توازن رشتهای در هدایت تحصیلی دانشآموزان تاکید کرد.
عباس عزیزخانی در گفتوگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: هدایت تحصیلی یک فرآیند است و با توجه به اینکه این موضوع در سرنوشت دانشآموزان تاثیر مستقیمی دارد، مشاوران و عوامل اجرایی مدارس متوسطه اول با برنامههای منظم به دنبال هدایت دانشآموزان به مناسبترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنان و به تناسب امکانات و نیازهای منطقه و کشور هستند.
وی افزود: همه کارشناسان اداری و مدیران و مشاوران مدارس در آستانه صدور برگههای هدایت تحصیلی باید با سعهصدر و خوشاخلاقی در راستای رفع نگرانیهای اولیا و دانشآموزان تلاش کنند.
این مسئول با بیان اینکه خانواده، محیط آموزشی، افراد اثرگذار در زندگی فرد، گروههای همسالان، رسانهها و وسایل ارتباط جمعی، پیشرفت علوم و تکنولوژی، زمینههای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، روش ورود به آموزش عالی، ظرفیت پذیرش و بازار کار مهمترین عوامل بیرونی تاثیرگذار بر انتخاب رشته است، گفت: هوش و استعداد، علاقه و رغبت، ارزشها و نگرشها، اعتقادات، جنس، توانایی و مهارت، ویژگیهای شخصیتی، اهداف و انگیزههای فردی، تجربیات دانشآموز و خودباوری و استقلال، مهمترین عوامل اثرگذار درونی در انتخاب رشته بهشمار میرود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با اشاره به اینکه بالغ بر 1931 دانشآموز دختر و پسر پایه نهم مدارس متوسطه اول شهرستان ابهر بر اساس استعداد، علائق شخصی، مشاوره و هدایت تحصیلی مشاوران مدارس با در نظر گرفتن ظرفیت منطقه و ضوابط مربوطه به رشتههای گوناگون حوزههای نظری، فنی و حرفهای و کاردانش هدایت میشوند، افزود: از این تعداد 960 نفر پسر و 971 نفر دختر هستند که پس از هدایت تحصیلی وارد مدارس متوسطه دور دوم شهرستان میشوند.
عزیزخانی با بیان اینکه پیشبینی میشود برگههای هدایت تحصیلی در هفته آینده صادر شود، خاطرنشان کرد: هدایت دانشآموزان به مناسبترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنان، با در نظر گرفتن توازن رشتهای و ظرفیت مدارس، مهمترین اولویت آموزش و پرورش است.
انتهای پیام