مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان، از پیشرفت فیزیکی 47 درصدی باغ‌موزه دفاع‌مقدس در زنجان خبر داد.


قاسم محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس در زنجان، اظهار کرد: این مجموعه در سال 91 - 92 کلنگ‌زنی شده اما متاسفانه به دلایل مختلف احداث آن تاکنون به طول انجامیده است.


وی افزود: در حال حاضر شاهد پیشرفت فیزیکی 47 درصدی این پروژه هستیم که به مساحت 22 هکتار و زیربنای 6350 مترمربع در سه طبقه در منطقه گاوازنگ در حال احداث بوده و هم‌اکنون در مرحله دیوارکشی قرار داریم.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 3 میلیارد تومان اعتبار برای احداث این مجموعه تخصیص یافته است، تصریح کرد: طرح احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس طرح ملی - استانی بوده و در 20 استان به بهره‌برداری رسیده است، البته در برخی از استان‌ها هنوز تجهیز نشده است.


محمدی با تاکید بر اینکه برآورد اولیه ما برای تکمیل پروژه 12 میلیارد تومان بود، یادآور شد: اما در حال حاضر با توجه به گرانی مصالح ساختمانی این مبلغ به 3 برابر افزایش یافته است که نیازمند مساعدت مالی مسئولان برای تکمیل پروژه هستیم که در همین خصوص با شهرداری و شورای شهر زنجان جلساتی برگزار شده است.


وی خاطرنشان کرد: بدون تردید با بهره‌برداری از این پروژه فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در سطح استان افزایش یافته و می‌توانیم در جذب توریست موفق عمل کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.