رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، مثبت بودن تست دوپینگ «مهدی سهرابی» را قطعی ندانست و گفت: وی فقط تعلیق شده است تا توضیحات و دفاعیاتش را به فدراسیون جهانی ارائه دهد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در جدیدترین لیست افراد مشکوک به دوپینگ نام مهدی سهرابی رکابزن مطرح کشورمان را آورده است. نکته جالب توجه در انتشار نام سهرابی در این لیست این است که نه تاریخ دریافت تست و نه نوع ماده مصرفی مشخص شده است. گفته شده که این تست مربوط به دو سال قبل و در حاشیه اردوی تیم‌ملی در کیش است. از طرف دیگر نمونه B این تست نیز وجود ندارد!

 

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران با بیان اینکه رسانه‌ها در دریافت این مطالب چندگام جلوتر از ما حرکت می‌کنند، گفت: آقای سهرابی هفت سال است که عضو آدامز بوده و تحت کنترل کمیته آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری است. در این مدت نمونه‌های زیادی از وی گرفته‌اند. در نهایت فدراسیون جهانی یکی از نمونه‌های تست این ورزشکار که دو سال قبل گرفته‌اند و همان زمان نیز منفی اعلام شده را ملاک قرار داده و حالا اعلام کرده‌اند که این تست مشکوک است و شما تعلیق خواهید بود!

 

خسرو قمری افزود: معمولاً نمونه‌هایی که از ورزشکاران می‌گیرند را نگه می‌دارند و بعد دوباره بررسی می‌کنند. جالب اینجا است که نه نمونه B این ورزشکار را دارند، نه تاریخ تست معلوم است و نه نوع ماده مصرف شده معلوم است! مگر می‌شود در این شرایط گفت که ما مشکوک هستیم و ورزشکار تعلیق است!

 

وی ادامه داد: بین متهم و مجرم فاصله است. هر کسی در زندگی‌ىاش می‌تواند متهم به مسئله‌ای باشد ولی آن چیزی که برای قاضی مهم است، این است که جرم ثابت شود.

 

این مسئول یادآور شد: تستی که گرفتند مربوط به زمستان دو سال قبل است که برف سنگینی در تهران بارید و ما اردو را به جزیره کیش منتقل کردیم. دلیل اینکه زمانی ورزشکار غلظت خونش بالا می‌رود این است که ورزشکار در شرایطی زندگی می‌کند که در ارتفاع بوده و تمرینات خاص بدنسازی را انجام می‌دهد و میزان هموگلبین خونش بالا می‌رود. حالا بعد از دو سال از یک ورزشکار به خاطر این مسئله ادله و دلیل می‌خواهند که در این موضوع یا مجرمیت را برائت بدهند یا رأی به محکومیت! به نظر من علنی کردن موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد و بعد از مدت‌ها دوباره بررسی شود، کمی مسئله‌دار است!

 

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری اظهار کرد: تازه به ما اعلام کرده‌اند که سهرابی تا زمانی که به ما توضیح بدهد و موضوع بررسی شود از انجام هر فعالیت ورزشی تعلیق است. در این مسئله صفر تا صد دوپینگ به خود ورزشکار برمی‌گردد و باید خود ورزشکار توضیح دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: قطع به یقین باید نادوی کشورمان و فدراسیون و افرادی که تجربه در این رابطه دارند به میدان آمده و کمک بدهند، آن هم در موضوعی که حتی ما درخواست بررسی نمونه B را می‌دهیم اما ندارند! نوع دارو را نمی‌دانند و از ورزشکار سئوال می‌کنند که نوع دارو را به ما اعلام کنید! با احتمال که نمی‌شود حکم داد و ما هم نباید جلوتر از آن مسئله‌ای که اتفاق افتاده، برویم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.