مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از پیش‌بینی برداشت 460 هزار تن گندم از اراضی استان خبر داد.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حسین عامری در جمع خبرنگاران، از پیش‌بینی خرید 407 هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد و اظهار کرد: سال زراعی جاری 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزار هکتار از اراضی آبی استان زیر کشت گندم رفته است. همچنین امسال برداشت گندم از اوایل تیرماه در استان آغاز شده و تاکنون میزان برداشت به 40 هزار تن رسیده است .


این مسئول از پیش‌بینی برداشت بالغ بر 460 هزار تن و خرید حدود 407 هزار تن گندم در استان زنجان خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 510 هزار تن محصول گندم از حدود 300 هزار هکتار از گندم‌زارهای استان برداشت شد و از این میزان، محصول تولیدی بالغ بر 455 هزار تن به ارزش حدود 6000 میلیارد ریال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با نمایندگی از دولت خریداری شد .


وی تصریح کرد: عملکرد بسیار مطلوب استان در تولید و خرید گندم از کشاورزان طی سال گذشته سبب شد که استان زنجان ضمن قرارگیری در زمره 9 استان برتر تولیدکننده گندم کشور، از نظر نرخ رشد تولید محصول در مقایسه با سال زراعی قبل نیز موفق به احراز رتبه دوم کشوری شود .


عامری خاطرنشان کرد: محصول جو نیز هم‌اکنون از سطح 35 هزار هکتار از اراضی زراعی استان در حال برداشت است و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 65 هزار تن جو از این سطح برداشت شود .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.