معاون فرماندار خرم‌دره گفت: هفته فرهنگ خرم‌دره از 29 تیرماه آغاز و تا دوم مردادماه در جریان خواهد بود.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، شاهپوررضا کاظمی در دومین جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی شهرستان خرم‌دره،   اجرای این‌گونه برنامه‌ها در شهرستان را برای همه گروه‌های هدف مناسب دانست و اظهار کرد: برنامه شب‌های فرهنگی در خرم‌دره علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، فرصت مناسبی است تا توانمندی‌ها، استعدادها و فرهنگ بومی و محلی و آیین‌های شهرستانی به مردم دیگر نقاط استان معرفی شود.


وی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت نشاط اجتماعی در شهرستان تاکید کرد و افزود: برنامه شب‌های فرهنگی خرم‌دره از 29 تیر تا دوم مرداد سال‌جاری هر شب از ساعت 21 تا 23 با اجرای برنامه‌های مختلف از صدا و سیمای مرکز زنجان به صورت زنده پخش خواهد شد.


این مسئول به اهمیت برگزاری این برنامه در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در این برنامه همه تلاش‌ها بر این خواهد بود تا جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی، گردشگری، آداب و رسوم، سوغات و صنایع‌دستی و هنری شهرستان، نخبگان علمی دانش‌آموزی، مدال‌آوران ورزشی و غذاهای بومی و محلی شهرستان خرم‌دره به مردم استان معرفی شود.


معاون فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه در طول برگزاری شب‌های فرهنگی خرم‌دره تلاش شده است هر شب یک یا دو برنامه از پتانسیل‌های حوزه‌های مختلف شهرستان مطرح شود، بیان کرد: این برنامه‌ها شامل معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز اجرای نمایش تئاتر و موسیقی، مشاهیر شهرستان و ... است که علاوه بر پخش زنده این برنامه‌ها از شبکه استانی اشراق زنجان، نظرات و پیشنهادات آن‌ها نیز مطرح می‌شود.


کاظمی ادامه داد: باید تلاش شود در کنار اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی غرفه‌هایی نیز از محصولات صنایع‌دستی، محصولات فرهنگی، غذاهای بومی و محلی، صنعتگران خوشنویسی، معرق‌کاری و تولیدات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و ... دایر و در طول هفته به معرض نمایش گذاشته شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.