مدیر آموزش و پرورش شهرستان طارم گفت: والدین باید از اجبار در انتخاب رشته فرزندان پرهیز کنند .

 

نقی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، دو فاکتور علاقه و استعداد را از فاکتورهای مهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان عنوان‌کرد و افزود: گاهی اوقات شاهدیم دانش آموزان به خاطر اکراه والدین مجبور به انتخاب رشته می‌شوند که در نهایت به خاطر عدم علاقه‌مندی به رشته انتخابی موفق نشده و اولیای خود را متهم می‌کنند لذا باید علاقه و استعداد هر دو جهت هدایت تحصیلی مد نظر قرار گیرند .

 

وی بر لزوم توجه جدی به هدایت تحصیلی در روستاهای دور افتاده اشاره کرد و افزود: عدالت برای همه دانش‌آموران باید یکسان باشد تا با بها دادن به مدارس دور دست از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری کنیم .

 

این مسئول با تاکید بر اینکه  انتظار ما این است که مدیران و  مشاوران، اولیای دانش‌آموز را در طول سال تحصیلی و قبل از هدایت تحصیلی توجیه کنند، ادامه داد: علاوه بر این باید به قانون نیز احترام گذاشته و آن را سر لوحه اقدامات خود قرار داد .

 

صفری با بیان این‌که مشاوران در مدرسه نقش و اهمیت به‌سزایی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دارند، گفت: با توجه به این نقش محوری نیاز است در این زمینه با برنامه‌ریزی جامع و عزم همگانی و همچنین لزوم برگزاری همایش‌های توجیه اولیا بتوانیم دانش‌آموزان را به انتخاب آگاهانه و شایسته سوق دهیم .

 

این مسئول ادامه داد: هدایت تحصیلی یکی از برنامه های اساسی و مهم در حوزه آموزش است که نیازمند دقت کافی در این زمینه است تا با رعایت توازن در رشته‌های تحصیلی مشکلات تغییر رشته‌ها و یا ترک تحصیل به حداقل رسانده شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.