رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با وجود مشکل در بازار فرش ابریشم زنجان، فروش نسبتا خوبی دارد.


محسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: بازار فرش با وجود مشکلاتی که در حال حاضر در بحث‌های مختلف، از جمله مواد اولیه وجود دارد، از رونق نیفتاده ولی رونق قبلی را نیز ندارد ولی فرش‌های ابریشم در بازارهای خارجی فروش نسبتا خوبی دارد.


این مسئول ادامه داد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بوده و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.


وی افزود: بیشترین نقشه‌هایی که در استان بافته می‌شود، طرح بیدگینه، طرح قلتوق و طرح ماهی افشار است که در این بین طرح ماهی افشار نیز بیشترین میزان خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.


جعفری با بیان اینکه ذائقه در بافت فرش در استان در حال تغییر است، تصریح کرد: بافت به صورت کدبافی در استان بیشتر شده و این سبب شده که سبک بافت در استان با تغییراتی مواجه شود و این تغییر در نوع بافت فرش، سبب تغییر در ذائقه بازار شده است.


رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ، باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود. استان پتانسیل بالایی را در زمینه تولید فرش دستباف دارد ولی بازاریابی و شناسایی مشتری مستمر بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و افزایش مشتری دائمی و مستمر فرش دستباف استان زنجان، می‌تواند سبب استفاده از پتانسیل‌های فرش استان شود.


این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 هزار نفر در این حوزه به صورت فعال، نیمه‌فعال و فصلی فعالیت می‌کنند که این آمار قطعی نیست؛ چراکه برخی نیز به صورت خانگی و ثبت نشده این فعالیت را انجام می‌دهند و سالانه 140 هزار مترمربع فرش در استان بافته می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.