مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: بعد از انقلاب اسلامی، یک‌سوم واحدهای مسکونی ساخته شده در کشور از تسهیلات بانک مسکن بهره‌مند شدند.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سلمان داشاد در جلسه مطالبه‌گری تشکل‌های دانشجویی با موضوع وضعیت نابسامان مسکن، اظهار کرد: بعد از انقلاب یک سوم واحدهای مسکونی ساخته شده در کشور از تسهیلات بانک مسکن بهره‌مند شدند. هر بانک نمی‌تواند بیش از ۸۰ درصد منابع خود را استفاده کند اما بانک مسکن دو  برابر منابعی که در اختیار دارد، تسهیلات ارائه داده است.


وی ادامه داد: بانک مسکن در راستای سیاست‌های دولت اقدام می‌کند. بیشترین تسهیلات این بانک در بخش تعهدی و تکلیفی است. حوزه‌هایی مانند بافت‌های فرسوده، مسکن مهر و مسکن‌های روستایی جزو تعهدات این بانک است.


این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی مهر تسهیلات بانکی به ارزش 8000 میلیارد ریال دریافت کردند، یادآور شد: این بانک توان خود را برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و کم‌درآمد به‌کار گرفته است.


مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان در مورد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه ۲۴۹ فقره به ارزش ۷۸ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده است. در طول سال گذشته نیز ۳۹۸ فقره به مبلغ ۶۳ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده که این موضوع رشد خوب اعطای تسهیلات ازدواج در سه ماهه نخست امسال را نشان می‌دهد.


رئیس اداره تشکل‌های حرفه‌ای و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان   نیز در ادامه این جلسه، یادآور شد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن در حال حاضر به بازآفرینی شهری مربوط می‌شود.


علی عباسی ادامه داد: در حوزه مسکن سیاست‌ها بر این است تا از دخالت مستقیم دولت در امر ساخت و ساز پرهیز و از توسعه‌گر استفاده شود.


این مسئول با اشاره به اینکه بافت‌های ناکارآمد شهری به بخش‌های بافت تاریخی، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تقسیم می‌شود، بیان کرد: یکی از اقدامات در ستاد بازآفرینی پایدار شهری تهیه و تدوین اقدام مشترک است که زنجان، ابهر، قیدار و خرمدره، شهرهای مورد هدف این طرح هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.