مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: چمن شهر سلطانیه یک فرصت تاریخی و بزرگ برای توسعه ورزش سوارکاری و صنعت اسب است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، علی خلیلی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات کورس اسب‌دوانی در استان زنجان، اظهار کرد: این مسابقات در حد بسیار مطلوبی برگزار شد و همکاری اداره‌کل و هیئت‌های استان، شهرستان و فدراسیون برای برگزاری این رقابت‌ها بسیار خوب بود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم شهر سلطانیه روبه‌رو شد، تصریح کرد: قول مساعد از فدراسیون سوارکاری کشور نیز گرفته شد تا این مسابقات سال آینده در تقویم ورزشی فدراسیون گنجانده شود.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه چمن سلطانیه ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری این مسابقات به صورت ملی نیز دارد، ادامه داد: افزون بر جنبه‌های ورزشی برگزاری این قبیل مسابقات به صورت منطقه‌ای و یا ملی، توسعه گردشگری و هتلینگ را نیز با توجه به تاریخی بودن شهر سلطانیه و نیز جاذبه‌های دیگر استان زنجان در حاشیه این مسابقات رقم خواهد زد.

 

خلیلی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا با همکاری فدراسیون، برگزاری مسابقات را هر ساله در خردادماه به صورت رسمی و ثابت در شهر سلطانیه و چمن این شهر برگزار کنیم، یادآور شد: چمن این شهر دارای ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری مسابقات سوارکاری به صورت ملی است که این ظرفیت بسیار بزرگ با قرارگیری این شهر در مسیر ترانزیت در سهولت در حضور حداقل ۱۰ استان در فصل‌های سرما و یا گرما در کنار آب و هوای بسیار مناسب می‌تواند موجب رونق ورزش سوارکاری شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه در کنار همه موارد ذکر شده می‌توان صنعت اسب را به صورت هرچه بیشتر در استان زنجان توسعه داد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان، این ورزش را با توجه به ظرفیت بالای چمن شهر سلطانیه توسعه دهیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.