مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 6 مرکز دولتی و 32 مرکز غیر‌دولتی تحت پوشش بهزیستی، خدمات مشاوره را ارائه می‌دهند.


محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به این‌که حدود 4000 نفر مشاوره مورد‌نیاز خود را از طریق خط 1480 دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: با صنعتی شدن جوامع و ظهور آسیب‌های روانی و اجتماعی عدیده، جهت کنترل و کاهش آسیب‌ها ضرورت توجه به علم مشاوره و روان‌شناسی بیش از پیش احساس می‌شود. در همین راستا، سال گذشته 38 مرکز در سطح استان خدمات مشاوره را به 4500 شهروند زنجانی ارائه داده‌اند.


این مسئول با اشاره به این‌که صدور مجوز مراکز مشاوره در سه سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی و مشاوره تخصصی صورت می‌گیرد، افزود: صدای مشاور بهزیستی (خط 1480) از ساعت 8 تا 20 و در دو شیفت، آماده ارائه مشاوره به شهروندان است و خوشبختانه این خط تا‌کنون در زمینه‌ ارائه خدمات مشاوره‌ای  در حوزه مشکلات فردی، تحصیلی و تعارضات زناشویی بسیار موفق عمل کرده است.


محمدی‌قیداری با بیان این‌که افراد در صورت نیاز به مراجع تخصصی‌تر ارجاع داده می‌شوند، تصریح کرد: سامانه مشاوره بهزیستی در فضای مجازی نیز به آدرس http://moshaver.behzisti.ir به  صورت قابل دسترس در هر زمان و مکان راه‌اندازی شده است و کمک می‌کند تا افراد نیازمند مشاوره، نیازهای خود را مشخص کرده و در جهت حل مشکل خود پاسخی درست و تخصصی دریافت کنند.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: مشاوران بهزیستی بر اساس کدهایی که برای آنان تعریف شده است، در سامانه پاسخ‌گوی مشکلات مردم خواهند بود؛ در واقع مشاوران تلاش می‌کنند که با افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران، بهبود فرایند تصمیم‌گیری، تسهیل شکوفایی استعدادهای بالقوه و کمک به بالا بردن سازگاری، زمینه بهبود و رفع مشکلات فرد را فراهم آورند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.