معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان به ضرورت توجه به مقوله پیشگیری قبل از جرم اشاره کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم به کاهش جرایم، جمعیت کیفری، اطاله دادرسی و کاهش پرونده ها منجر می‌شود.

به‌گزارش ایلنا از زنجان، محمدتقی فتحی، امروز  به اقدامات مجموعه قضایی استان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: سال گذشته در معاونت پیشگیری از وقوع جرم به ۴۷۷ هزار پرونده با ۱۳۴ قاضی رسیدگی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه حجم بالای پرونده ها موجب شده است که قضات در اوقات شخصی و در منزل به بررسی آن می پردازند، ادامه داد: 45 برنامه پیشگیرانه توسط این معاونت و با همکاری دستگاه های قضایی در استان انجام شده است.

فتحی به ضرورت توجه به مقوله پیشگیری قبل از جرم اشاره کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم به کاهش جرایم، جمعیت کیفری، اطاله دادرسی و کاهش پرونده ها می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه برگزاری کارگاه‌های پیشگیری رشدمدار برای فرهنگیان و دانش‌آموزان، پیگیری استمرار برنامه نماز، عملیاتی کردن محاکم اطفال، فعالیت مشاور در دادگاه ویژه اطفال در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه تصمیم در زنجان به عنوان یازدهمین استان کشور راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: 1120 طلاق در این سامانه ثبت شده بود که با اقدامات انجام شده 534 مورد به سازش منجر شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان اضافه کرد: از کل درخواست های ثبت شده در این سامانه 402 مورد به طور کلی به سازش ختم شده، 586 مورد در مرحله غربالگری قرار گرفت و 366 مورد هم به مراکز مشاوره ارجاع داده شد.

فتحی با بیان اینکه این معاونت در حوزه حمایت از تولید هم وارد عمل شده است، گفت: سال گذشته مشکل 71 کارخانه در استان حل شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان به صدور 2 هزار و 724 حکم جایگزین در دستگاه قضایی استان اشاره کرد و گفت: طرح پابند الکترونیکی برای کاهش جمعیت کیفری استان و ایجاد زمینه اشتغالزایی برای معتادان از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان زنجان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.