مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: به منظور ارتقای بهداشت عمومی و حفاظت از منابع آب های زیر زمینی و کمک به پایداری محیط زیست تا کنون 5 تصفیه خانه در شهرهای زنجان ، ابهر ، ماهنشان ، زرین آباد و دندی احداث شده و عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب در چند شهر دیگر نیز در حال اجرا می باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، امروز با اعلام این خبر،  اظهار داشت: این شرکت سالانه 11 میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان تولید می کند که به حوزه آبریز زنجانروز وارد می شود.

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: 80 درصد از آب مصرفی شهرهای استان قابلیت تبدیل به پساب قابل استفاده در صنایع و بخش کشاورزی را به عنوان منبع آب پایدار ، داراست که شرکت آب و فاضلاب نیز با برنامه ریزی های انجام شده آمادگی تحقق این امر را دارد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد: میزان پساب تولیدی در تصفیه خانه زنجان در افق چشم انداز این تصفیه خانه به 27 میلیون متر مکعب خواهد رسید که می توان از این میزان پساب به عنوان منبع پایدار آب برای صنایع و برخی بخش های کشاورزی زنجان بهره برد.

جزء قاسمی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بهره گیری از توان بخش خصوصی برای ارتقای مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان اقدام کرده و مدول دوم این تصفیه خانه نیز در دست احداث می باشد.

وی افزود: با اجرای طرح های توسعه ای در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان ، تمام جمعیت 410 هزار نفری این شهر تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار می گیرند.

این مسئول ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان را 75 هزار متر مکعب در شبانه روز اعلام کرده و گفت: برای ارتقای مدول اول و احداث مدول دوم در این تصفیه خانه بیش از هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

جزء قاسمی به اجرای 42 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر زنجان نیز اشاره کرده و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال و به صورت فاینانس جاری اجرا می شود.

وی با بیان اینکه پساب به عنوان طلای خاکستری در جهان شناخته می شود گفت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در زمینه بازچرخانی آب آمادگی دارد بخش بزرگی از آب مصرفی مورد نیاز صنایع استان را تامین کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.