معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در صورت موافقت استاندار زنجان، ساعات کاری ادارات در جهت مدیریت مصرف برق در برخی از روزهای فصل تابستان اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهرداد سلطانی اظهار کرد: به جهت فرارسیدن فصل گرما و احتمال افزایش مصرف برق در برخی از روزهای این فصل احتمال تغییر ساعت کار ادارات وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه این اقدام در راستای کنترل مصرف برق است، ادامه داد: این اقدام در راستای کمک به تامین برق مورد نیاز استان‌های گرمسیری خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه دستگاه های اجرایی به منظور همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان از ژنراتورهای برق خود استفاده کنند، ادامه داد: میزان بارندگی استان امسال افزایش داشته و نیروگاه های برق آبی در مدار است ولی توصیه برای مدیریت برق در زمان پیک بار در فصل تابستان به منظور پیشگیری از مشکلات قطعی احتمالی برق است.

سلطانی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف برق در بخش روشنایی نماهای درون شهری هم تاکید کرد و ادامه داد: این صرفه جویی نباید به گونه ای باشد که شهروندانی که در ساعات پایانی روز از فضای شبز شهری استفاده می کنند با مشکلی مواجه کند.

این مقام مسئول بر ضرورت رعایت حال شهروندانی که از فضای سبز استفاده می کنند تاکید کرد و گفت: تاکید بر مدیریت صحیح مصرف و رعایت صرفه جویی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به موضوع مربوط به آتش سوزی مراتع و جنگل ها هم اشاره کرد و گفت: به همین منظور باید در بین روستائیان و شهروندان فرهنگ سازی شود چرا که برخی از موارد آتش سوزی به صورت غیرعمدی است و از طریق آموزش برای مهار آتش سوزی از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این زمینه اثرگذار بود.

سلطانی با تاکید بر پایش مناطق بحرانی آتش سوزی در استان از سوی اداره کل مناب طبیعی خاطرنشان کرد: باید در زمینه بادخیز شدن استان زنجان هم مطالعاتی انجام شود.

این مقام مسئول بر ضرورت اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و مخابرات و فضای مجازی در حوزه توجه به مسائل ایمنی تاکید کرد و گفت: لازم است تا از این طریق مردم را با رعایت نکات ایمنی آشنا کرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به کنترل عرصه‌های طبیعی موجود در مناطق حفاظت شده خاطرنشان کرد: 214 هکتار از این اراضی تحت کنترل این سازمان است.

به گفته علی اسدی 122 هزار هکتار از این مناطق حفاظت شده در مناطق حفاظت شده سرخ‌آباد و 92 هکتار از اراضی حفاظت شده در منطقه انگوران قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود 9.8 درصد از مساحت استان در منطقه حفاظت شده، تنها 26 محیط بان مسئولیت این نظارت ها را برعهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.