استاندار زنجان به تعیین تکلیف پسماندهای روی در زنجان اشاره کرد و گفت: ۷ میلیون تن پسماند موجود در استان به نفع مرم تعیین تکلیف و به محل جدید منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی گفت: در پی تلاش های انجام شده در استان اجازه تعطیلی به هیچ واحد تولیدی در استان داده نشده است.

استاندار زنجان به نقش دادگستری در این زمینه تاکید کرد و گفت: جهت حل مشکلات این واحدها، جلسات متعددی با حضور مدیران واحدها برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه از ضرورت اعلام پنج برنامه راهبردی توسط دستگاه های اجرایی خبرداد و گفت: لازم است تا دستگاه ها به این موضوع به صورت جدی توجه کنند چرا که این موضوعات رسانه ای شده است.

استاندار زنجان از برگزاری نمایشگاه کالاهای وارداتی در زنجان خبرداد و گفت: در تلاش هستیم تا واردات به استان را کاهش دهیم از این رو از بخش خصوصی دعوت می شود تا اگر توان لازم برای تولید کالاهای وارداتی را دارند، اقدام کنند.

حقیقی با بیان اینکه کاهش واردات به استان ضمن کمک به اقتصاد استان می تواند به افزایش درآمد در استان زنجان کمک کند، تصریح کرد: استان زنجان سال گذشته سهم مازاد بر درآمد خود را دریافت کرده است.

وی بر ضورت تفویض اختیار به استان در این زمینه تاکید کرد و گفت: برخی از کارخانجات استان در بحث واردات ارز با مشکلاتی مواجه هستند که لازم است این مشکلات حل شود.

استاندار زنجان با اشاره به ثابت بودن پرداخت تسهیلات به واحدها خاطرنشان کرد: تسهیلات اعطایی به واحدها بایستی مطابق با نوسانات، افزایش پیدا کند تا مشکلات این واحدها حل شود.

حقیقی به بدهی کارخانه روغن نباتی جهان از 25 سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش بسیاری برای حل مشکل این کارخانه انجام شد ولی مقرر شده بود که روغن خام به این کارخانه تعلق بگیرد ولی به دلیل بدهی این کارخانه این اقدام عملی نشد.

وی عقب بودن واحدهای تولیدی از تکنولوژی روز را یکی دیگر از مشکلات این واحدها عنوان کرد و گفت: در زمینه قیمت کالاهای اساسی در استان هم اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.