سید علی شفیعی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اینکه سال گذشته آخرین فرصت بود اما تصمیم بر این شد تا از اول خرداد سالجاری کارت های ملی قدیمی از حیث اعتبار ساقط شود.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه آخرین اطلاع رسانی ها در این موضوع به طور کشوری انجام شده است، گفت: کارت ملی هوشمند قرار بود تا در برنامه پنجم توسعه ملی اجرا شود، اما به خاطر پاره ای مشکلات از ابتدای سال 92 صدور این کارت در دستور کار قرار گرفت.
شفیعی اظهار داشت: دریافت کارت ملی برای تمام افراد بالای 15 سال الزامی است و برای کسانی که این کارت را نداشته باشند برخی خدمات دولتی ارائه نخواهد شد.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خاطرنشان کرد: حدود 78 درصد از مجموع افرادی که در زنجان شرایط دریافت این کارت را دارند ثبت نام کرده و مابقی افراد نیز برای اینکه مشکلی در فرایند کاری شان پیش نیاید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
شفیعی افزود: هم اکنون 20 دفتر پیشخوان، پست و ادارات تابعه ثبت احوال استان مشغول خدمات دهی در این زمینه هستند و رسید دریافتی کارت تا زمان دریافت آن به منزله کارت ملی خواهد بود.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت : هرچند نکات ضروری در حفظ و نگهداری رسید به متقاضیان داده می شود اما کسانی که این رسید کاغذی را به هر علتی گم کرده اند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت به طور رایگان رسید جدید دریافت نمایند.
شفیعی با تشریح وضعیت متقاضیان استان زنجان تصریح کرد: حدود 650 هزار نفر تا کنون درخواست کارت ملی داده اند که بسیاری از این افراد کارتشان را دریافت کرده یا در حال چاپ است.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به صدور و تعویض شناسنامه جدید نیز برای متقاضیان گفت: شناسنامه جدید هر فرد متقاضی یک روز بعد از درخواست صادر و به درب منزل وی ارسال می شود.
3216/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.