سجاد خانمرادی روز پنجشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: موضوع قطع درخت قدیمی 30 ساله شهری زنجان واقع در میدان آزادی قبل از انتشار در فضای مجازی توسط کارشناسان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان شناسایی و پرونده به دستگاه قضایی ارسال شد.
وی یادآوری کرد: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان متولی حفظ و حراست از درختان شهری محسوب می شود و در این راستا هر گونه گزارش قطع درختان توسط کارشناسان این امر مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.
این مسئول ادامه داد: این واقعه شبانه به وقوع پیوسته و توسط دوربین های مدار بسته در محل ثبت شده است و پیگیری برای شناسایی فرد متخلف ادامه دارد.

** 15 درخت با قدمت 100 ساله در شهر زنجان وجود دارد
رئیس اداره فضای سبز شهرداری زنجان گفت: بررسی ها نشان می دهد تعداد 50 درخت با قدمت 30 سال و 10 تا 15 درخت نیز با قدمت 100 سال در زنجان وجود که مراقبت های لازم از آنها انجام می گیرد.
مهدی کریمی افزود: یکی از اولویت های مهم فضای سبز شهرداری کاشت درخت چنار تا 10 سال آینده در شهر زنجان است که این مهم با هدف یکسان سازی و عمر مفید این نوع درخت انجام می شود.
وی اضافه کرد: به این مهم باید توجه داشت که جرایم قطع درختان از سوی قانونگذار لحاظ شده و به علت اهمیت موضوع برای متخلفین جرایم نقدی و کاشت مجدد نهال و حتی حبس نیز پیش بینی شده است.
رئیس اداره فضای سبز شهرداری زنجان ادامه داد: طی ماههای گذشته فردی در یکی خیایان های شهر زنجان با ادعای مزاجم بودن درخت برای نمایشگاه اتومبیل خود اقدام به قطع آن کرده بود که پس از تشکیل پرونده و طی فرآیندهای لازم، قانگذار وی را به کاشت 50 درخت موظف کرد.
وی اظهار داشت: این اقدامات با هدف حساسیت دیگر شهروندان به درختکاری و از همه مهمتر درس عبرت انجام می گیرد چرا که درختان در کاهش آلودگی شهر نقش بسزایی دارد.
کریمی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می شود از قطع و هرس درختان سطح شهر بصورت عمدی و سهوی خودداری کرده و در صورت نیاز مشاوره های لازم را از کارشناسان این سازمان دریافت کنند.
9646/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.