به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان زنجان افزود: براساس آمار ارائه شده از دانشگاه فرهنگیان زنجان 80 درصد فضای فیزیکی دانشجویان پسر و 99 درصد نیز از بناهای دانشجویان دختر این دانشگاه نیازمند مقاوم سازی است.
وی یادآوری کرد: از طرفی نیز 91 درصد از مدرسان این دانشگاه مدعو هستند و این آمارها مطلوب نیست و نشان دهنده ضعف اساسی در زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان است.
استاندار زنجان گفت: باید بازدیدی از فضای فیزیکی این دانشگاه در بخش دختران و پسران با حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شود.
حقیقی به حضور دانشجویان دختر زنجانی در دانشگاه تربیت معلم قزوین اشاره کرد و افزود: زمینه برای حضور آنها در زنجان باید فراهم شود و در صورت نیاز این مهم مصوب و اطلاع رسانی شود که مانعی در این باره وجود ندارد.
وی به رشته های تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان زنجان اشاره و یادآوری کرد: باید رشته هایی از جمله فیزیک، شیمی و ریاضی که در آن قوت داریم، راه اندازی شود.
استاندار زنجان گفت: باتوجه به اینکه در این رشته ها دانشجویان در دانشگاه علوم پایه مدرک دکتری اخذ می کنند جایگاه ویژه ای داریم.
حقیقی ادامه داد: در دانشگاه تحصیلات تکمیلی در هشت رشته فنی مهندسی نیز دانشجویان از کارشناسی مستقیم موفق به اخذ مدرک دکتری می شوند که نشان از توانمندی و بضاعت استان زنجان دارد که رشته های علوم پایه را بیشتر جذب کنیم.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اهدای 100 هکتار زمین برای احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان در شرایط فعلی امکانپذیر نیست، گفت: اگر زمینه و توان مالی برای احداث توسط این دانشگاه وجود داشته باشد باید این کار انجام شود.
حقیقی تاکید کرد: بر اساس قانون باید واحدهای دولتی بلااستفاده و مازاد گرفته و با واگذاری تبدیل به احسن شود.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر ساختمان های در حال ساخت و جدید وجود دارد که دانشگاه فرهنگیان می تواند مشروط بر اینکه این دانشگاه تبدیل به احسن شود، از آن استفاده کند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.